dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο την παρουσίαση γλωσσικού υλικού σε μια μικτή τάξη
νηπιαγωγείου. Αρχικά επιτελείται μία σύντομη εισαγωγή στο θέμα της εργασίας. Το κύριο μέρος
της εργασίας διακρίνεται σε ένα θεωρητικό κομμάτι βιβλιογραφικής ανασκόπησης και σε ένα
πρακτικό κομμάτι σε συνδυασμό με τη βασική θεωρία. Στο θεωρητικό μέρος παρουσιάζεται το
ζήτημα των προσφύγων και των μεταναστευτικών ροών στην Ελλάδα. Στη συνέχεια
προσεγγίζεται η έννοια της Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιδιαίτερα στα πλαίσια της
προσχολικής αγωγής. Έπειτα πραγματεύεται το ζήτημα της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερης ή
ξένης γλώσσας καθώς και η κατάκτηση της στην νηπιακή ηλικία. Παρουσιάζεται η μεθοδολογία
διδασκαλίας της γλώσσας στην προσχολική αγωγή και αναπτύσσεται ο ρόλος της συνεργασίας σε
ομάδες. Αναγνωρίζεται ο ρόλος του εκπαιδευτικού και πώς διαχειρίζεται την ετερότητα στην τάξη
και προσεγγίζεται το ζήτημα του Αναλυτικού Προγράμματος. Στη συνέχεια παρουσιάζεται το
θεωρητικό πλαίσιο του πρακτικού μέρους, το γλωσσικό υλικό, διαρθρωμένο σε 5 ενότητες, το
οποίο απαρτίζεται από ειδικές δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν για μαθητές σε μια μικτή τάξη
νηπιαγωγείου. Σε κάθε επιμέρους διδακτική ενότητα παρουσιάζεται εν συντομία το θεωρητικό
πλαίσιο, οι στόχοι, ο τρόπος υλοποίησής τους.
______________________________________________________________
This work aims to present language material in a mixed kindergarten class. First, a brief
introduction to the topic of the work is made. The main part of the thesis is divided into a theoretical
part of literature review and a practical part combined with the basic theory. In the theoretical part,
the issue of refugees and migration flows in Greece is presented. Then the concept of Intercultural
education is approached, especially in the context of preschool education. Then he deals with the
issue of the Greek language as a second or foreign language as well as its acquisition in infancy.
The language teaching methodology in preschool education is presented and the role of
cooperation in groups is developed. The role of the teacher and how he manages otherness in the
classroom is recognized and the issue of the Analytical Program is approached. Then the
theoretical framework of the practical part is presented, the language material, structured in 5
sections, which consists of special activities designed for students in a mixed kindergarten class.
In each individual teaching unit, the theoretical framework, the objectives, the way of their
implementation are briefly presented. | en_US |