Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤσογκίδου, Αλεξία
dc.contributor.authorTsogkidou, Alexia
dc.date.accessioned2023-04-25T08:02:33Z
dc.date.available2023-04-25T08:02:33Z
dc.date.issued2023-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3394
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΤο λάθος θα μπορούσε να πει κανείς πως γενικά -τουλάχιστον εκ του αποτελέσματος κρίνοντας- ισοδυναμεί με τη χειρότερη, την πιο απερίσκεπτη ή και την πλέον καταστροφική ανάμεσα σε δύο ή περισσότερες επιλογές. Ειδικότερα, ωστόσο, και αναφορικά με το γλωσσικό λάθος, τα πράγματα δεν είναι πάντα έτσι. Αυτό συμβαίνει, διότι στα γλωσσικά θέματα υπεισέρχεται νομοτελειακά ένας εύλογος υποκειμενισμός, τον οποίο τα τελευταία χρόνια η επιστήμη της γλωσσολογίας έχει αναδείξει αρκούντως ικανοποιητικά. Επομένως, ούτε το γλωσσικό «λάθος» είναι πάντα λάθος, ούτε οι προφητεύοντες τη γλωσσική καταστροφή εκκινούν πάντα από αντικειμενικές και επιστημονικώς στιβαρές κρίσεις περί τα γλωσσικά θέματα. Για να γίνει κατανοητός αυτός ο υποκειμενισμός στα γλωσσικά ζητήματα, θα πρέπει οπωσδήποτε να αναδειχθούν όλες εκείνες οι συνιστώσες του γλωσσικού φαινομένου που αφορούν τη διαχρονία αλλά και τη συγχρονία του και δημιουργούν αναπάντεχα γλωσσικά διλήμματα. Αυτές ακριβώς οι παράμετροι και τα αναφυόμενα διλήμματα επιχειρείται να ερευνηθούν σε τούτη την εργασία, ώστε να καταστεί εφικτή η οριοθέτηση του γλωσσικού «λάθους», τα αίτια δημιουργίας του, ο ενδεχόμενος σκοπός του ή η πιθανή δυναμική του. Μέσα από μια έρευνα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επιχειρείται η αλίευση του γλωσσικού «λάθους» με στόχο την ερμηνεία παραγωγής του. Ο κύριος σκοπός μου είναι η διδακτική αξιοποίηση αυτών των γλωσσικών «λαθών», βασισμένη στην επικοινωνιακή προσέγγιση και το μοντέλο των πολυγραμματισμών, ώστε να απενοχοποιήσω τους μαθητές μου από τη «διάπραξη» του «λάθους», αποδεικνύοντάς τους πως ενίοτε το γλωσσικό «λάθος» κρίνεται ως τέτοιο, ανάλογα με την πλευρά του γλωσσικού «στρατοπέδου», στο οποίο επιλέγει κανείς να βρίσκεται και να τους διδάξω εντέλει πως οι γλωσσικές «παρεκκλίσεις» έχει νόημα να ερμηνεύονται και όχι να οδηγούν αβασάνιστα και άκαμπτα σε ad hominem επιθέσεις εναντίον του «παρεκκλίνοντος». Το λάθος και το σωστό στη γλώσσα έχουν αξία σχετική__________________________________________ ________________________________________________ The mistake could be said that in general -at least as a result- it is equivalent to the worst, most reckless or even the most devastating between two or more options. In particular, however, with regard to linguistic errors, things are not always so. This is because linguistic issues have a reasonable subjectivity, which in recent years the science of linguistics has sufficiently highlighted. Therefore, neither the linguistic 'error' is always wrong, nor the prophets of linguistic destruction always start from objective and scientifically robust judgments about linguistic issues. In order to understand this subjectivity in linguistic issues, that create unexpected linguistic dilemmas, all those components of the linguistic phenomenon concerning its time and synchronicity must be understood. It is precisely these parameters and the dilemmas attempted to be investigated in this work in order to make it possible to delimit the linguistic "error", its causes of its creation, its possible purpose or potential dynamics. A study on social media attempts to catch the linguistic "error" with the aim of interpreting its production. My main purpose is to teach these linguistic "errors", based on the communication approach and the model of multilingualism, so that I can disrupt my students from "committing" the "mistake", proving to them that sometimes the linguistic "error" It is judged as such, depending on the side of the linguistic camp, in which one chooses to be located and to teach them that the linguistic "deviations" make sense to be interpreted and not to lead unintentionally and rigidly to ad Hominem attacks on the "derogatory". Wrong and right in language are worth relative.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectγλωσσικά διλήμματαen_US
dc.subjectγλωσσικό λάθοςen_US
dc.subjectπολυγραμματισμοίen_US
dc.subjectlinguistic dilemmasen_US
dc.subjectlinguistic erroren_US
dc.subjectmultilingualsen_US
dc.titleΓλωσσικά διλήμματα και γλωσσικά λάθη: μια απόπειρα εντοπισμού τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ερμηνείας και διδακτικής αξιοποίησής τουςen_US
dc.title.alternativeLinguistic dilemmas and linguistic errors: an attempt to identify them in social media, interpret and teachingen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record