dc.description.abstract | Σκοπός: Ο σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας ήταν να διερευνήσει τις απόψεις των
Ελληνίδων αθλητριών καλαθοσφαίρισης σχετικά με τους τρόπους που τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης προβάλλουν την γυναίκα αθλήτρια και προωθούν το άθλημα
της γυναικείας καλαθοσφαίρισης στην Ελλάδα.
Μέθοδος: Δέκα αθλήτριες ηλικίας 19 έως 38 ετών (M.O=28,10, T.A=5,30) που
απαρτίζουν την Εθνική ομάδα γυναικείας καλαθοσφαίρισης έλαβαν μέρος στην
έρευνα. Η συλλογή του δείγματος έγινε με την μέθοδο της σκόπιμης δειγματοληψίας
και διαθεσιμότητας και τα δεδομένα μας συλλέχθηκαν με την μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης. Εννέα ερωτήσεις ανοιχτού τύπου αποτέλεσαν τον κεντρικό
άξονα του οδηγού συνέντευξης. Η θεματική ανάλυση των Braun και Clarke (2006)
εφαρμόστηκε ως μέθοδος επεξεργασίας και περιγραφής των δεδομένων μας.
Αποτελέσματα: Η θεματική ανάλυση ανέδειξε τα εξής τρία κυρίαρχα θέματα : i)
Social media και γυναικείος αθλητισμός, το οποίο διακρίνεται σε δύο επιμέρους υπόθέματα: α) προβολή του γυναικείου αθλητισμού γενικά και της γυναικείας
καλαθοσφαίρισης ειδικά και β) social media και προώθηση του αθλητισμού γενικά
και της γυναικείας καλαθοσφαίρισης ειδικά), ii) Κίνητρα χρήσης των social media
και πρακτικές προώθησης του γυναικείου αθλητικού προφίλ και iii) Σύλλογοι και
πρακτικές προώθησης του γυναικείου αθλητισμού.
Συζήτηση: Τα ευρήματά μας προσφέρουν σημαντική υποστήριξη σε προηγούμενες
έρευνες που αναφέρουν τον καθοριστικό ρόλο των μέσων στην διαμόρφωση των
απόψεων, στάσεων και συμπεριφορών των ατόμων επισημαίνοντας την προώθηση
έμφυλων στερεοτύπων στον αθλητικό χώρο και τονίζοντας την ύπαρξη ζητημάτων
που αφορούν την υποεκπροσώπηση και προβολή των γυναικών αθλητριών τόσο σε
ένα ευρύτερο αθλητικό πλαίσιο όσο και στο άθλημα της καλαθοσφαίρισης
ειδικότερα. Η παρούσα εργασία θέτει τα θεμέλια για την διεξαγωγή περαιτέρω
έρευνας στον ελλαδικό χώρο προκειμένου να διερευνηθεί σε μεγαλύτερο βαθμό το
αντίκτυπο των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην προβολή και προώθηση του
γυναικείου αθλητισμού στην χώρα μας___________________________________________
______________________________________________________
Title: The online presence of the basketball teams of the National Division of Greece:
Focusing on the basketball teams of the national A1 women’s division.
Aim: The aim of the present study was to investigate the opinions of Greek female
basketball players regarding the ways through which social media illustrate the image
of the female athlete and promote the sport of women’s basketball in Greece.
Method: Ten female athletes with an age range between 19 to 38 years (Mean age =
28.10, SD=5.30) from the Women’s National basketball team participated in the
study. Participants were recruited through the method of purposive and availability
sampling and our data were collected using semi-structured interviews. A number of
nine open-ended questions formed the core of the interview guide. Braun and Clarke’s
(2006) thematic analysis was applied as a method of elaborating and describing
participants’ responses.
Results: The thematic analysis highlighted the following three main themes: i) social
media and women’s sports, which is divided into two distinct sub-themes: a)
presentation of women’s sports in general and women’s basketball in particular and b)
social media and promotion of sports in general and women’s basketball in particular,
ii) incentives/motives for social media use and practices to promote women’s sports
profile and iii) organizations and practices to promote women’s sports.
Discussion: Our findings provide strong supporting evidence to previous studies that
have emphasized the key role of media in shaping individuals’ opinions, attitudes and
behaviors highlighting the promotion of gender stereotypes in sport and the existence
of issues related to the under-representation and promotion of female athletes both in
a wider context of sports as in the sport of basketball in particular. This study lays the
foundation for conducting further research in the cultural context of Greece in order to
investigate to a greater extent the impact of social media on the presentation and
promotion of women’s sports in our country | en_US |