Η επικοινωνία στις διαφημίσεις: κριτήρια κειμενικότητας στα διαφημιστικά κείμενα.
Abstract
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει στόχο να εντοπίσει τα κριτήρια κειμενικότητας
σε διαφημιστικά μηνύματα που έχουν προβληθεί τα τελευταία χρόνια στην ελληνική
τηλεόραση. Για τη διεξαγωγή της έρευνας επιλέχθηκαν τα διαφημιστικά μηνύματα,
καθώς τη σημερινή εποχή οι διαφημίσεις κατακλύζουν τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης
και αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας των ατόμων, έχοντας
στόχο να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στο καταναλωτικό κοινό.
Πιο συγκεκριμένα, επιλέχθηκαν δέκα τηλεοπτικές διαφημίσεις και η ανάλυσή τους
πραγματοποιήθηκε με βάση τους παράγοντες κειμενικότητας του μοντέλου των de
Beaugrande και Dressler, με σκοπό να εξετασθούν όχι μόνο τα επιφανειακά στοιχεία
ενός κειμένου, αλλά και οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ τους, αλλά και μεταξύ
των εννοιών, των προθέσεων, των πληροφοριών, των καταστάσεων και άλλων
κειμένων. Η έρευνα καταλήγει στο συμπέρασμα πως όλοι οι παράγοντες
κειμενικότητας εντοπίζονται σε κάθε ένα από τα διαφημιστικά κείμενα που
αναλύθηκαν.
_______________________________________________________
This study aims to identify the standards of textuality in advertising messages that have
been shown in recent years on Greek television. Advertising messages were chosen for
carrying out the research, as nowadays advertisements flood the Mass Media and these
are an integral part of people's daily lives, aiming to promote their products and services
to the consumer public. More specifically, ten television commercials were selected
and their analysis was carried out based on the textuality standards of de Beaugrande
and Dressler's model, in order to examine not only the surface elements of a text, but
also the relationships that develop between them and between of meanings, intentions,
information, situations and other texts. The research concludes that all standards of
textuality are found in each of the analyzed advertising texts.