dc.description.abstract | Κατά τη διάρκεια μιας διδασκαλίας, σημαντικό ρόλο παίζουν τόσο οι πρακτικές, όσο και το περιβάλλον μάθησης-διδασκαλίας, μέσω των οποίων ο/η εκπαιδευτικός επιλέγει να εισάγει και να διδάξει ένα νέο γνωστικό αντικείμενο. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, επιχειρήθηκε η ανάλυση των πρακτικών που ακολούθησαν τρεις εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την προσέγγιση του Φαινομένου του Λωτού (ΦΛ) στο Δημοτικό Σχολείο, κατά τη διδασκαλία τους. Οι τρεις εκπαιδευτικοί είχαν επιμορφωθεί στο γνωστικό αντικείμενο της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του ΦΛ, στη ρητή διδασκαλία της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΠΓΠ) και των συνιστωσών της, και ενεπλάκησαν σε διερευνητικά περιβάλλοντα μάθησης. Έπειτα δίδαξαν στη δική τους τάξη το ΦΛ, βασισμένοι σε όσα είχαν διδαχθεί κατά την επιμόρφωση.
Ως εργαλείο ανάλυσης επιλέχθηκε το Εργαλείο Ανάλυσης Δεδομένων, το όποιο διαμορφώθηκε κατά τη διδακτορική εργασία της κα. Χαϊτίδου (2019). Με βάση το συγκεκριμένο εργαλείο ανάλυσης, στόχος ήταν να αναλυθεί το περιβάλλον μάθησης και διδασκαλίας που διαμόρφωσαν οι εκπαιδευτικοί για την προσέγγιση του ΦΛ, δηλαδή να αναδειχθούν οι όψεις της ΠΓΠ κατά τη δράση. Επιπλέον στόχος ήταν να αναδειχθούν και οι διερευνητικές όψεις των θεματικών πεδίων της ΠΓΠ κατά τη δράση.
Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι κυριαρχούν οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ των όψεων της ΠΓΠ κατά τη δράση. Όσον αφορά τις διερευνητικές όψεις της ΠΓΠ διαπιστώνεται ότι καταγράφονται περίπου στο 1/3 από αυτές.Tέλος, υπογραμμίζεται ότι κυριαρχούν οι αλληλεπιδράσεις που σχετίζονται με το Πλαίσιο (γνώση των εκπαιδευτικών για τους πόρους και τους μαθητές)
___________________________________________________________________________
During a teaching process, practices and the teaching-learning environment are crucial, as the teacher attempts to introduce a new discipline.In this study, we try to analyze the practices which were utilized by three primary school teachers, while they were approaching the Lotus Effect (LE), in their class. The three primary school teachers had been educated a) in the field of Nanoscience-Nanotechnology -included the LE-, b) in the aspects of Pedagogical Content Knowledge (PCK) and c) they were involved in an inquiry based learning environment. Consequently, they taught about the LE in their class, based on what they had been educated in.
Τhe Data Tool Analysis,by MrsChaitidouPhd Thesis (2019), was the tool analysis of this study. Through this procedure, we tried to point out the aspects of PCK in action as well as the specific inquiry aspects of PCK.
The findings indicate that the interaction between the aspects -and the inquiry aspects- of PCK in action, are the most prevailing. Despite the fact that the inquiry aspects of PCK are pointed out in every Case Study, they are not the prevailing ones. In addition, the interactions, which refer to context (teacher’s knowledge about material resources and the students’ profile), play a crucial role | en_US |