dc.description.abstract | Η εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία το Φεβρουάριο του 2022, προκάλεσε ένα
νέο κύμα προσφύγων προς χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την Ελλάδα. Το γεγονός
αυτό, έφερε την ελληνική πολιτεία και τους εκπαιδευτικούς αντιμέτωπους με μια νέα
πρόκληση, την παροχή κατάλληλης εκπαίδευσης σε αυτά τα άτομα με στόχο την
εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας και την ένταξή τους στην κοινωνία. Η παρούσα
εργασία, ανταποκρινόμενη σε αυτήν την ανάγκη, εστιάζει στην παραγωγή γλωσσικού
διδακτικού υλικού στην ελληνική γλώσσα για Ουκρανούς πρόσφυγες ηλικίας 12-15
ετών, στο επίπεδο γλωσσομάθειας Α1.
Το παραχθέν υλικό βασίζεται στις αρχές της επικοινωνιακής προσέγγισης στη
διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και στοχεύει στην καλλιέργεια των
επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών προκειμένου να είναι σε θέση να
ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Το υλικό αφορά πέντε περιστάσεις
επικοινωνίας: 1) εκπαίδευση και σχολείο, 2) τρόφιμα και ποτά, 3) αγορές και μαγαζιά,
4) υγεία και σωματική φροντίδα και 5) καιρός. Σημαντική παράμετρος κατά τη
δημιουργία του υλικού αποτέλεσε ο σεβασμός της κουλτούρας των παιδιών και η επαφή
τους με στοιχεία του ελληνικού πολιτισμού. Οι δραστηριότητες επιδιώκουν τόσο την
υιοθέτηση στοιχείων του πολιτισμικού υποβάθρου των μαθητών, όσο και την εξοικείωσή
τους με πολιτισμικά στοιχεία της χώρας υποδοχής
__________________________________________________________________
The Russian invasion of Ukraine in February 2022 caused a new wave of refugees
to European Union countries and Greece. This event confronted the Greek state and
educators with a new challenge, the provision of appropriate education to these people in
order to help them learn the Greek language and integrate into society. In response to
this need, the present study focuses on the production of language teaching materials in
Greek for Ukrainian refugees aged 12-15 years old, at the A1 language proficiency level.
The produced material is based on the principles of the communicative approach
to the teaching of Greek as a foreign language and aims to cultivate the communicative
skills of students in order to be able to meet the demands of everyday life. The material
covers five communication contexts: 1) education and school, 2) food and drink, 3)
shopping and shops, 4) health and physical care and 5) weather. An important aspect in
the creation of the material was to respect the children's culture and bring them into
contact with elements of Greek culture. The activities seek both to adopt elements of the
students' cultural background and to familiarize them with cultural elements of the host
country. | en_US |