dc.description.abstract | Ο σκοπός της εργασίας είναι η παραγωγή γλωσσικού διδακτικού υλικού για τη διδασκαλία
της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη/ ξένη σε Ουκρανούς μαθητές ηλικίας 7 έως 9 ετών, οι οποίοι
φοιτούν στο ελληνικό σχολείο. Όλο το διδακτικό υλικό αναπτύσσεται σε επίπεδο Α1
γλωσσομάθειας, σύμφωνα με το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς, στο οποίο οι μαθητές δεν
έχουν παρά ελάχιστες στοιχειώδεις γνώσεις ή δεν μιλούν καθόλου την ελληνική γλώσσα. Στο
υλικό εμπεριέχονται πέντε περιστάσεις επικοινωνίας, στις οποίες αναπτύσσονται ασκήσεις που
προωθούν και καλλιεργούν τις τέσσερεις γλωσσικές δεξιότητες, δίνοντας βάση κυρίως, στην
παραγωγή προφορικού λόγου αλλά και στην κατανόησή του.
Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη, στο θεωρητικό της κομμάτι και στο διδακτικό υλικό.
Στο πρώτο μέρος, στο πρώτο κεφάλαιο βρίσκεται το θεωρητικό κομμάτι που πλαισιώνει το
διδακτικό υλικό, αναφορικά με τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως δεύτερη/ ξένη. Στο
δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια εξειδίκευση στους Ουκρανούς μαθητές, στις ανάγκες τους αλλά και
στα ευρύτερα κοινωνικοπολιτισμικά τους στοιχεία που λαμβάνονται υπόψιν για τη δημιουργία
του υλικού, ενώ στο τρίτο αναφέρονται αναλυτικά όλα τα χαρακτηριστικά του υλικού, η δομή των
ενοτήτων αλλά και οι στόχοι του. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας και στο κεφάλαιο τέσσερα
βρίσκεται το διδακτικό υλικό, χωρισμένο σε περιστάσεις επικοινωνίας, ενώ στο πέμπτο και
τελευταίο κεφάλαιο, βρίσκεται ο επίλογος.
______________________________________________________________________
The aim of the current thesis is to create language teaching material to teach Greek as a
second/foreign language to Ukrainian students aged 7 to 9 years, who attend the Greek school. All
the teaching material is developed at A1 language level, according to the Common European
Framework of Reference for Languages, in which the students have only minimal elementary
knowledge of Greek or do not speak the Greek language at all. The material includes five
communication situations, in which exercises are developed to promote and cultivate the four
language skills, it focuses mainly on the oral speech but also on its understanding.
The thesis is divided into two parts, the theoretical part and the teaching material. In the
first part, the first chapter is the theoretical part that frames the teaching material in regards to
teaching of Greek as a second/foreign language. The second chapter focuses on Ukrainian students,
their needs and their broader socio-cultural elements that are considered for the creation of the
material. The third chapter describes its characteristics, structure of the units and goals. The second
part of the thesis in chapter four, presents the teaching material, which is divided into
communication situations. The fifth and last chapter is the epilogue. | en_US |