dc.contributor.advisor | Χλαπουτάκη, Ελισάβετ | |
dc.contributor.author | Μικέ, Κωνσταντίνα | |
dc.contributor.author | Mike, Konstantina | |
dc.date.accessioned | 2023-04-26T09:26:18Z | |
dc.date.available | 2023-04-26T09:26:18Z | |
dc.date.issued | 2023-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3434 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας | en_US |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται το περιεχόμενο των Προγραμμάτων Σπουδών
της Νεοελληνικής Γλώσσας του 2003 και του 2021 για την Δευτεροβάθμια εκπαίδευση
και συγκεκριμένα για το Γυμνάσιο. Η ανάπτυξη της διπλωματικής εργασίας, τόσο σε
θεωρητικό όσο και σε εμπειρικό επίπεδο στηρίχθηκε στη βιβλιογραφία που επιλέχθηκε
αναφορικά με τα Προγράμματα Σπουδών, τις γλωσσοδιδακτικές προσεγγίσεις και τα
νομοθετικά διατάγματα των Προγραμμάτων Σπουδών που συντάχτηκαν στην Ελλάδα.
Μέσα από την ποιοτική έρευνα επιχειρείται η κριτική αποτίμηση και η συγκριτική
ανάλυση των δύο προγραμμάτων σπουδών αναφορικά με τη γλωσσική διδασκαλία,
οδηγώντας στην αναγνώριση των στοιχείων που προσδιορίζουν το γνωστικό
αντικείμενο της Ν.Ε. Γλώσσας και αξιοποιούν πρακτικές και δεξιότητες με σκοπό την
ενεργοποίηση των μαθητών/τριών στο σχολικό περιβάλλον αλλά και στη καθημερινή
τους ζωή.
________________________________________________________________
This paper presents the content of the curricula 2003 and 2021 for the lesson of Modern
Greek Language, specifically for High School. The development of the thesis, both
theoretically and empirically, was based on the literature selected regarding the
curricula, the language teaching approaches and the legislative decrees of the curricula
drawn up in Greece. Through the qualitative research, the critical evaluation and the
comparative analysis of the two study programs with regard to language teaching is
attempted, leading to the recognition of the elements that define the subject of the
Modern Greek Language and utilize practices and skills in order to activate the students
in the school environment and in their daily life | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | γλωσσική διδασκαλία | en_US |
dc.subject | επικοινωνιακή προσέγγιση | en_US |
dc.subject | κριτικός γραμματισμός | en_US |
dc.subject | communication approach | en_US |
dc.subject | language teaching | en_US |
dc.subject | critical literacy | en_US |
dc.title | Κριτική και συγκριτική θεώρηση του νέου Προγράμματος Σπουδών (2021) της Νεοελληνικής Γλώσσας για το Γυμνάσιο με το ισχύον Πρόγραμμα (2003) | en_US |
dc.title.alternative | Critical and comparative consideration of the new Curriculum (2021) of the Modern Greek Language for High School with the current Curriculum (2003)” | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |