dc.description.abstract | Αν αναζητήσει κανείς στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία έρευνες που να αφορούν τις
αντιλήψεις των μαθητών του νηπιαγωγείου για το αναπνευστικό σύστημα, αλλά και για
εφαρμογές Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας στο νηπιαγωγείο πάνω στο συγκεκριμένο
θέμα, τα αποτελέσματα της αναζήτησής του θα είναι αρκετά περιορισμένα. Για τον λόγο αυτό,
στη συγκεκριμένη εργασία επιλέχθηκε ως βασικός σκοπός η μελέτη της συμβολής της Δ.Μ.Α.
που συγκροτήθηκε, στις αντιλήψεις των μαθητών για το αναπνευστικό σύστημα και την
λειτουργία του. Ειδικότερα, η εργασία διερευνά το εάν η Δ.Μ.Α. που σχεδιάστηκε,
αναπτύχθηκε και εφαρμόστηκε μπορεί να μεταβάλει κάποιες εναλλακτικές αντιλήψεις παιδιών
προσχολικής ηλικίας που αφορούν το αναπνευστικό σύστημα και να αναπτύξει περαιτέρω τη
γνώση για τη λειτουργίατου αναπνευστικού συστήματος από τους μαθητές. Ο έλεγχος των
αντιλήψεων των μαθητών έγινε μέσω συνέντευξης με την χρήση δομημένου οδηγού
(ερωτηματολογίου). Οι συνεντεύξεις και η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου έγιναν από την
ερευνήτρια και τα ερωτηματολόγια που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τα ίδια, τόσο πρίν την
εφαρμογή της Δ.Μ.Α. όσο και μετά, ώστε να είναι ευκολότερη η σύγκριση των απαντήσεων
και να αποτιμηθεί η μάθηση. Η Δ.Μ.Α. που συγκροτήθηκε είναι βασισμένη στον
εποικοδομισμό με στοιχεία διερεύνησης και εφαρμόστηκε σε 17 μαθητές προσχολικής
ηλικίας.. Από την ανάλυση των δεδομένων προέκυψε ότι πριν την εφαρμογή της Δ.Μ.Α το
μεγαλύτερο ποσοστό των μαθητών είχαν αντιλήψεις διαφορετικές από την επιστημονική
γνώση ενώ, μετά την εφαρμογή της Δ.Μ.Α οι αντιλήψεις των μαθητών ήταν περισσότερο
συμβατές με τα επιστημονικά δεδομένα. Επομένως, η Δ.Μ.Α. που εφαρμόστηκε φάνηκε ότι
τελικά είχε θετική επίδραση στις επιδόσεις των μαθητών, επομένως μπορεί να χαρακτηριστεί
ως αρκετά επιτυχημένη. Παρ’ όλα αυτά, σε πιθανή μελλοντική εφαρμογή της από εκπαιδευτικό
ή ερευνητή, προτείνονται κάποιες βελτιωτικές προτάσεις-διορθώσεις για την
αποτελεσματικότερη εφαρμογή της
______________________________________________________________________________
While searching in the Greek and foreign literature research concerning the kindergarten
students perceptions about the respiratory system, along with Teaching Learning Sequence
(T.L.S.) applications at kindergartens on this subject, research results are going to be quite
limited. For that reason, as main purpose of the specific project was selected the study of the
contribution of T.L.S., formed in the students perceptions of the respiratory system and its
function. In particular, the project investigates, whether the T.L.S., designed, developed and
implemented, may alter some alternative perceptions of preschool children, regarding the
respiratory system and further develop the knowledge around the respiratory system function
of the students. The students' perceptions inspection took place through an interview, by use of
a structured guide (questionnaire). Interviews and questionnaire filling in were worked out by
the researcher and the questionnaires used were the same, both before and after the T.L.S.
implementation, so that it would be easier to compare the answers and evaluate learning. The
T.L.S. constructed is based on constructivism with investigative clues and was applied to 17
preschool students. Through the data analysis it was concluded, that prior to T.L.S. application,
the greatest percentage of students had perceptions different to scientific knowledge, while post
T.L.S. application students' attitudes were more compatible with scientific data. Therefore, the
T.L.S. implemented appeared to finally have a positive impact on students’ performance, so it
may be characterized as quite successful. Nevertheless, in a potential future application by an
educator or researcher, some improvement suggestions-corrections are proposed for a more
effective application of itself. | en_US |