dc.description.abstract | Είναι γεγονός ότι ένας μεγάλος αριθμός μαθητών αποτυγχάνει να κατακτήσει επαρκώς την αριθμητική των κλασμάτων, ακόμα και μετά από χρόνια διδασκαλίας. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να εξετάσει την επίδραση της κατανομής των μη-λεκτικών προβλημάτων των σχολικών βιβλίων στην αριθμητική των κλασμάτων σε αυτή ακριβώς τη δυσκολία των μαθητών. Για το σκοπό αυτό μελετήσαμε τα Ελληνικά σχολικά βιβλία, τα σχολικά βιβλία της Κύπρου, τα σχολικά βιβλία της σειράς EnVisionMath των ΗΠΑ και το διδακτικό εγχειρίδιο «Στην τροχιά των ρητών» (εκδόσεις Κυριακίδη, Δεκέμβριος 2016). Αρχικά, έγινε καταγραφή, σχολιασμός και σύγκριση των χαρακτηριστικών των προβλημάτων. Στη συνέχεια, διερευνήθηκε μέσω προσομοίωσης με τη βοήθεια του λογισμικού FARRA (Braithwaite, Pyke, & Siegler, 2017) η επίδραση αυτής της κατανομής των προβλημάτων στην επίδοση των μαθητών. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η στατιστική κατανομή των προβλημάτων των σχολικών βιβλίων στην αριθμητική των κλασμάτων επηρεάζει σημαντικά τη μάθηση
__________________________________________________________________________
It is a fact that a large number of students fail to adequately master the fraction arithmetic even after years of instruction. The purpose of the present study is to examine the effect of non-verbal problems of textbook son fraction arithmetic in this student difficulty. To this end, we study Greek textbooks, textbooks of Cyprus, the US EnVisionMath textbooks, and the "In the trajectory of the rational numbers" textbook (Kyriakidis, December 2016). Initially, the characteristics of the problems were recorded, annotated and compared. Then the effect of the distribution of these problems on student performance was investigated through simulation using the FARRA software (Braithwaite, Pyke, & Siegler, 2017). The results show that the statistical distribution of textbook problems in fractional arithmetic significantly influences learning | en_US |