dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά την αποτελεσματικότητα της χρήσης σύγχρονων
μεθόδων διδασκαλίας, όπως είναι οι Νέες Τεχνολογίες και η Ιστορία των Μαθηματικών, στην
κατανόηση και στην αντιμετώπιση παρανοήσεων των τριγωνομετρικών εννοιών και
συναρτήσεων, καθώς επίσης και την ευχέρεια χρήσης της τριγωνομετρίας για την επίλυση
προβλημάτων της καθημερινότητας.
Στην έρευνα συμμετείχαν 24 μαθητές της Β’ Λυκείου, οι οποίοι πήραν μέρος στη
διδακτική παρέμβαση, που χωρίστηκε σε δύο ενότητες. Η πρώτη ενότητα περιλάμβανε
επίσκεψη στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου, χρήση του λογισμικού GeoGebra
μέσω μικροπειραμάτων και συμπλήρωση κατάλληλων φύλλων εργασίας. Η δεύτερη ενότητα
περιλάμβανε συμπλήρωση φύλλων εργασίας με ιστορικά στοιχεία και πηγές.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι μαθητές κατάλαβαν καλύτερα τις
τριγωνομετρικές έννοιες και ιδιότητες, έκαναν λιγότερα λάθη κατά τη χρήση των τύπων και
αντιμετώπισαν με ευχέρεια τριγωνομετρικά προβλήματα που σχετίζονται με την
καθημερινότητα. Τέλος, το ερωτηματολόγιο έδειξε ότι οι μαθητές διψούν για εναλλακτικές
μεθόδους διδασκαλίας και ότι αντιμετώπισαν το όλο εγχείρημα με σοβαρότητα, συνέπεια
και ζήλο.
________________________________________________________________
This paper investigates the effectiveness of using modern teaching methods, such as New
Technologies and the History of Mathematics, in understanding and addressing
misunderstandings of trigonometric concepts and functions, as well as the ease of using
trigonometry to solve problems.
The study involved 24 high school students, who took part in the teaching intervention, which
was divided into two modules. The first section included a visit to the school's computer lab,
the use of GeoGebra software through micro-experiments and the completion of appropriate
worksheets. The second section included filling out worksheets with historical data and
sources.
The results of the study showed that students understood trigonometric concepts and
properties better, made fewer mistakes in using formulas, and coped with trigonometric
problems associated with everyday life. Finally, the questionnaire showed that students were
thirsty for alternative teaching methods and that they treated the whole project with
seriousness, consistency and zea | en_US |