dc.description.abstract | Στόχος της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει αν η αξιοποίηση των πόρων γνώσης μαθητών από ποικίλα πολιτισμικά πλαίσια συμβάλλει στο πλαίσιο της διδασκαλίας μαθηματικών και συγκεκριμένα των ενοτήτων του εμβαδού και των κλασμάτων. Το θεωρητικό υπόβαθρο της εργασίας σχετίζεται με την έννοια της άτυπης γνώσης και της μεταφοράς της γνώσης στα μαθηματικά, και συγκεκριμένα όσον αφορά στις ενότητες: κλάσματα και εμβαδόν. Επίσης, θα εξεταστεί η διδασκαλία των μαθηματικών στη σχολική τάξη στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μέσω της παρουσίασης των βασικών στόχων του αναλυτικού προγράμματος όσον αφορά στα κλάσματα και στο εμβαδόν. Το θεωρητικό πλαίσιο θα αναλυθεί υπό το πρίσμα της πολιτισμικά ευαίσθητης διδασκαλίας. Πρόκειται για ποιοτική έρευνα που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε μια τάξη με 10 μαθητές και μαθήτριες, εκ των οποίων οι 6 είναι κορίτσια και οι 4 είναι αγόρια. Τέσσερα από τα παιδιά της τάξης μας αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες. Μας απασχολεί πρωτίστως η ανάδειξη του τρόπου σκέψης και εκτίμησης των ίδιων των μαθητών για τα διάφορα μαθηματικά προβλήματα, καθώς και η διασύνδεση των γνώσεων με τις πρακτικές που χρησιμοποιούν εντός της οικογένειας. Η μεθοδολογία είναι η ποιοτική έρευνα, με χαρακτηριστικά έρευνας δράσης, με βασικά ερευνητικά εργαλεία τη χρήση φύλλων εργασίας με ερωτήσεις και μαθηματικά προβλήματα. Η παρατήρηση ήταν συμμετοχική. Το πεδίο της έρευνας είναι η τάξη σε ένα κοινωνικό φροντιστήριο στην Κατερίνη (αίθουσα εκκλησίας). η οποία επιλέχθηκε με το σκεπτικό ότι παρουσιάζουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες στα προς μελέτη μαθηματικά φαινόμενα. Ο χρόνος εκτείνεται σε 1 διδακτικό έτος και σε 1 μάθημα ανά εβδομάδα
______________________________________________________________________
The purpose of this paper is to investigate whether the utilization of students'
knowledge resources from a variety of cultural contexts contributes to the teaching of
mathematics and in particular in the concepts of area and fractional modules. The
theoretical background of the paper is related to the concept of informal knowledge
and the transfer of knowledge in mathematics, and in particular in the modules:
fractions and area. In addition, the teaching of mathematics in the classroom in the
Greek education system will be examined, by presenting the basic objectives of the
syllabus in terms of fractions and area. The theoretical framework will be analyzed in
the light of the culturally sensitive teaching. This is a qualitative research designed
and implemented in a classroom of 10 students, among whom 6 are girls and 4 are
boys. Four of the children in our class have learning disabilities. The main issue is the
students' thinking and appreciation of the various mathematics problems, as well as
linking knowledge with the practices they use within the family. The methodology is
4
qualitative research, with action research features, with the basic research tools using
question papers and mathematical problems. The observation was participatory. The
field of research is the classroom in a social tutorial in Katerini (church room), which
was chosen on the grounds that they present the greatest difficulties in the
mathematical issues that are studied. The lessons last for 1 academic year and 1 lesson
per week | en_US |