Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Ευδοξία
dc.contributor.authorΒλυσσίδου, Κωνσταντίνα
dc.contributor.authorVlyssidou, Konstantina
dc.date.accessioned2023-04-28T10:01:51Z
dc.date.available2023-04-28T10:01:51Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3450
dc.description.abstractΗ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) της εκπαίδευσης υποστηρίζει τη συνεχή βελτίωση και την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Ως φιλοσοφία και στάση μπορεί να αλλάξει τον παιδαγωγικό άνεμο στα δημόσια ελληνικά σχολεία, αφού, εισάγει νέες λογικές και πρακτικές που βελτιώνουν τις διοικητικές και παιδαγωγικές διαδικασίες (Ήργης Αργυρής & Μακρή, 2009). Εφαρμόζοντας ή έστω επιδιώκοντας την ποιοτική εκπαίδευση οφείλουμε να υιοθετήσουμε αυτό το μοντέλο που ακολουθείται ήδη από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Με την έρευνα που θα ενσωματωθεί στην παρούσα διπλωματική εργασία, θεωρούμε ότι θα συμβάλουμε στη συζήτηση για την εισαγωγή της ΔΟΠ στην διοίκηση της σχολικής μονάδας. Συγκεκριμένα θα διερευνήσουμε τις απόψεις των εν ενεργεία εκπαιδευτικών Β/θμιας εκπαίδευσης του Νομού Ηρακλείου, για την εφαρμογή της ΔΟΠ σε διαδικασίες της δημόσιας εκπαίδευσης και την ενίσχυση της εν λόγω εφαρμογής μέσω της υλοποίησης καινοτόμων εκπαιδευτικών Ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Τα σχολεία του 21ου αιώνα οφείλουν να εκσυγχρονιστούν, να μετασχηματιστούν σε αυτό που αποκαλούμε «έξυπνα σχολεία», να μπορούν να παρέχουν τα μέσα στους μαθητές να μαθαίνουν μόνοι τους, να αυτενεργούν, να χρησιμοποιούν τους εκπαιδευτικούς σε ρόλο υποστηριχτή της γνώσης και τους διευθυντές των σχολείων ως συνεργάτες των εκπαιδευτικών που θα παρέχουν τα μέσα για την επιτυχή ολοκλήρωση του έργου των εκπαιδευτικών. Στο πρώτο-θεωρητικό μέρος της εργασίας γίνεται εισαγωγή βασικών πληροφοριών για τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας, δίνεται η ιστορική εξέλιξη της ΔΟΠ , αποτυπώνονται οι ευρωπαϊκές και παγκόσμιες τάσεις στις εξελίξεις της επιστήμης της ΔΟΠ, αναλύεται η εφαρμογή της ΔΟΠ στην εκπαίδευση, οι προκλήσεις στην υιοθέτηση και εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ στα σχολεία, η συστημική προσέγγιση της σχολικής μονάδας, ο προσδιορισμός της αλυσίδας προμηθευτή –πελάτη, οι προκλήσεις στην υιοθέτηση και εφαρμογή των αρχών διοίκησης ολικής ποιότητας στα ελληνικά σχολεία, οι τάσεις και οι προσανατολισμοί στα μοντέλα εκπαιδευτικής διοίκησης στην Ευρώπη και την Ελλάδα και τα διάφορα ευρωπαϊκά μοντέλα δημόσιας διοικητικής αριστείας με τις αντίστοιχες βραβεύσεις. Κατόπιν, αναλύονται και διαμέσου σύντομης ιστορικής αναδρομής οι πολιτικές, οι πρακτικές και τα προγράμματα της ΕΕ που συνέβαλαν ουσιαστικά στην σταδιακή διαμόρφωση του ευρωπαϊκού χώρου εκπαίδευσης, οι αποφάσεις για τη βελτίωση της Ποιότητας και της αποτελεσματικότητας των [6] συστημάτων εκπαίδευσης και κατάρτισης στην ΕΕ με την υιοθέτηση συστήματος δεικτών για επίτευξη ποιοτικής εκπαίδευσης μέσω προκαθορισμένων μετρήσιμων στόχων και φυσικά η Κοινή Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική και οι αντίστοιχες δράσεις/αποφάσεις για τη Δια Βίου Μάθηση (υπό το φως της Στρατηγικής της Λισσαβόνας) με το κύριο τρέχον Πρόγραμμα Δράσης για την προώθηση και διάχυση καλών πρακτικών στην Ευρωπαϊκή Κοινωνία της Γνώσης να συνιστά το ανανεωμένο πλέον πρόγραμμα ERASMUS plus 2021-2027. Στο δεύτερο-ερευνητικό μέρος διεξάγεται μια έρευνα, με δομημένα ερωτηματολόγια κλειστού τύπου με τη βοήθεια της κλίμακας LIKERT που θα μοιραστεί σε εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας που έχουν συμμετάσχει σε ευρωπαϊκά προγράμματα κινητικότητας τα τελευταία πέντε χρόνια (αποκλειστικά σε δημόσια σχολεία) τόσο με μαθητές όσο και ως επιμορφούμενες μονάδες. Η μέθοδος του ερωτηματολογίου θεωρείται ως η καταλληλότερη επειδή επιτρέπει τη διανομή και ανάκτηση των πληροφοριών, σε σύντομο χρονικό διάστημα. Είναι επίσης ευκολότερο για τον ερωτώμενο να απαντήσει, ειδικά για τους εκπαιδευτικούς. Μέσω των απαντήσεων των συμμετεχόντων ερευνάται η γνώση τους για την ΔΟΠ στην εκπαίδευση και για το αν εφαρμόζονται οι αρχές της ΔΟΠ στη παρούσα σχολική μονάδα, αν προωθούνται για την ενίσχυση της ΔΟΠ σύμφωνα και με τα πρότυπα της Κοινής Ευρωπαϊκής Εκπαιδευτικής πολιτικής, τα προγράμματα κινητικότητας Erasmus+ για καθηγητές και μαθητές και οι τυχόν δυσκολίες αυτών των προγραμμάτων, και τέλος αν οι καθηγητές είναι γνώστες της πελατοκεντρικής προσέγγισης της ΔΟΠ και της συνεισφοράς των προγραμμάτων κινητικότητας για την ενίσχυση της παρεχόμενης ποιότητας εκπαίδευσης στους μαθητές/πελάτες. Επακολούθως, αποτυπώνονται τα προβλήματα στην εφαρμογή των αρχών της ΔΟΠ και δίνονται προτάσεις για αποδοτικότερη καιαποτελεσματικότερη διοίκηση της σχολικής μονάδας. __________________________________________________________________ Total Quality Management (TQM) of education supports the continuous improvement and quality of education provided. As a philosophy and attitude it can change the pedagogical wind in Greek public schools, since it introduces new rationales and practices that improve administrative and pedagogical processes (Argis Argyris & Makri, 2009). Applying, or at least pursuing quality education, we must adopt this model already followed by other European Union countries. With the research that will be incorporated in this thesis, we believe that we will contribute to the debate on introducing TQM into school management. In particular, we will explore the views of active secondary education teachers on the application of TQM in public education processes and the enhancement of this application through the implementation of innovative European educational programs. 21st Century schools need to be modernized, transformed into what we call 'smart schools', able to provide students with the means to learn on their own, to self-motivate, to use teachers as knowledge supporters and the school leaders as teacher collaborators who will provide the means towards the successful completion of the teachers’ work. The first theoretical part of the work introduces key information on Total Quality Management, gives an overview of the historical evolution of TQM, reflects European and global trends in TQM science developments and also analyzes TQM application in education, the challenges in adoption and the application of the principles of TQM in schools, the systematic approach of the school unit, the definition of the suppliercustomer chain, the challenges in adopting and applying the principles of total quality management in Greek schools, the trends and orientations in educational management models in Europe and Greece and the various European models of public administration excellence with their respective awards. Then, through a brief historical overview, EU policies, practices and programs that have substantially contributed to the gradual development of the European education space, decisions to improve the quality and effectiveness of EU education and training systems [8] by adopting a system of indicators for achieving quality education through predetermined measurable goals, are analyzed. Last but not least, a light is cast on the Common European Education Policy and corresponding actions / decisions for Lifelong Learning (in the light of the Lisbon Strategy) with the main current Action Plan for the promotion and dissemination of best practices in the European Knowledge Society which constitute the most updated 2021-2027 ERASMUS plus program. The second part of the research is a survey, using structured closed-ended questionnaires with the help of the LIKERT scale to be distributed to secondary teachers who have participated in European mobility programs over the last five years (exclusively in public schools) with both students and trainees. The questionnaire method is considered to be the most appropriate because it allows the information to be distributed and retrieved in a short period of time. It is also easier for the respondent to answer, especially for teachers. Participants' responses explore their knowledge of TQM in education and whether TQM principles apply to this school unit, whether they are promoted to enhance TQM in line with the standards of the Common European Education Policy, Erasmus + mobility programs for teachers and students and the potential difficulties of these programs, and finally if the teachers are aware of the client-centered approach of the TQM and the contribution of the mobility programs to enhance the provision of quality education for students / clients. Subsequently, problems with the application of the principles of TQM are outlined and suggestions for more efficient and more effective administration of the school unit are being givenen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectΠοιότηταen_US
dc.subjectΔιοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)en_US
dc.subject«Έξυπνα Σχολεία»en_US
dc.subjectQualityen_US
dc.subjectTotal Quality Management (TQM)en_US
dc.subject“Smart Schoolsen_US
dc.titleΗ Διοίκηση της Ολικής Ποιότητας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση: Όψεις και Διερεύνηση της Ευρωπαϊκής Εμπειρίας- Η περίπτωση του Erasmus Plusen_US
dc.title.alternativeTotal Quality Management in Secondary Education Education: Views and examination of the European Experience - The erasmus plus study caseen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record