Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωτσαλίδου, Δόξα
dc.contributor.advisor
dc.contributor.authorΤζιούτζια, Όλγα
dc.contributor.authorTzioutzia, Olga
dc.date.accessioned2023-05-02T07:43:38Z
dc.date.available2023-05-02T07:43:38Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3459
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Εκπαίδευση στη Διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού-Διαμεσολάβησηen_US
dc.description.abstractΑναμφίβολα, τα σχολεία αποτελούν μία μορφή κοινωνικής οργάνωσης και διέπονται από διάφορους κανόνες, οι οποίοι καθορίζουν την προσδοκώμενη και επιθυμητή συμπεριφορά όλων όσων συμμετέχουν σε αυτά. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από τους κανόνες αυτούς συνιστά παράδειγμα αποκλίνουσας συμπεριφοράς, η οποία μπορεί να εκδηλωθεί με ποικίλους τρόπους. Η συγκεκριμένη εργασία βασίστηκε στη συνειδητοποίηση ότι τα περιστατικά σχολικών συγκρούσεων και ελλιπούς επικοινωνίας είναι πιο επίκαιρα από ποτέ, κάτι που καταδεικνύεται από το αυξημένο ερευνητικό ενδιαφέρον γύρω από αυτά τα θέματα. Πιο συγκεκριμένα, η παρούσα εργασία προσπαθεί να διερευνήσει το κατά πόσο οι Έλληνες εκπαιδευτικοί τόσο της Πρωτοβάθμιας όσο και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύναται να διαχειριστούν περιστατικά κρίσης που προκύπτουν από φαινόμενα σχολικής βίας και μαθητικής παραβατικότητας. Αν και οι περισσότερες μελέτες στον τομέα αυτό δίνουν έμφαση στην ίδια την αντιμετώπιση των περιστατικών τη στιγμή που λαμβάνουν χώρα, η συγκεκριμένη εργασία θα επιχειρήσει να εμβαθύνει στην ικανότητα των εκπαιδευτικών να προλαμβάνουν τα συγκεκριμένα περιστατικά ή να μειώνουν τις αρνητικές τους επιπτώσεις μέσα από τη διαμεσολάβηση. Εν συντομία, η εργασία θα παρουσιάσει τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών σχετικά με τα αίτια των συγκρούσεων στο σχολικό χώρο και με τη σημασία της πρόληψης και της μετέπειτα αντιμετώπισής τους μέσω της σχολικής διαμεσολάβησης, προκειμένου να μη διαιωνίζονται. Το ερευνητικό μέρος βασίστηκε σε ένα ερωτηματολόγιο ειδικά διαμορφωμένο για τους σκοπούς της συγκεκριμένης μελέτης. Τόσο στην έντυπη όσο και στην ηλεκτρονική του μορφή, το ερωτηματολόγιο έδωσε πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για τις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη σχολική βία και τη μαθητική παραβατικότητα. Επίσης, έριξε φως στις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν και φυσικά ανέδειξε τη σημασία της διαμεσολάβησης ως αποτελεσματικής τεχνικής ορθής επικοινωνίας και αποσώβησης της βίας.. Πιο σημαντικά, κατέδειξε συγκεκριμένες αδυναμίες των εκπαιδευτικών, οι οποίες μπορούν να καλυφτούν μέσα από διάφορες επιμορφωτικές δράσεις. __________________________________________________________________ Undoubtedly, schools are a form of social organization and are governed by a variety of rules that determine the expected and desirable behavior of all those involved in them. Any deviation from these rules is an example of divergent behavior, which can be manifested in a variety of ways. This particular work was based on the awareness that incidents of school conflicts and incomplete communication are more relevant than ever, as evidenced by the increased research interest in these issues. More specifically, this paper attempts to investigate whether Greek teachers of both primary and secondary education can manage crisis incidents resulting from school violence and student offenses. Although most studies in this area emphasize the actual handling of incidents at the time they take place, this work will attempt to deepen the ability of teachers to prevent or minimize their adverse effects through mediation. In short, the work will present teachers' perceptions of the causes of conflicts in the school environment and the importance of preventing and subsequently addressing them through school mediation in order not to perpetuate them. The research part was based on a questionnaire specially formulated for the purposes of this study. In both its printed and electronic form, the questionnaire provided very interesting data on teachers' perceptions of school violence and student delinquency. It has also shed light on the actions they take and of course has highlighted the importance of mediation as an effective technique of correct communication and the repression of violence. More importantly, it has revealed specific weaknesses of teachers, which can be covered through various training actionsen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεπικοινωνίαen_US
dc.subjectσύγκρουσηen_US
dc.subjectσχολική διαμεσολάβησηen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.subjectconflicten_US
dc.subjectschool mediationen_US
dc.titleΗ Επικοινωνία στην Εκπαίδευση. Οι Απόψεις των Εκπαιδευτικών για τα Αίτια των Συγκρούσεων και η Διαμεσολάβηση ως Τρόπος Αντιμετώπισής τους στη Μαθητική Κοινότηταen_US
dc.title.alternative"Communication in Education. Teachers' Views on Conflict Causes and Mediation as a Way to Address the Learning Communitiesen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record