dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία σκοπό έχει να αναζητήσει, να μελετήσει και να παρουσιάσει τα
τελευταία Προγράμματα Σπουδών που προορίζονται για την ελληνόγλωσση
εκπαίδευση τόσο εντός όσο και εκτός των ορίων της χώρας. Ειδικότερα, μελετήθηκαν
τα Προγράμματα Σπουδών (ΠΣ) που συντάχτηκαν για την διδασκαλία της ελληνικής
ως 2ης/ ξένης γλώσσας από το έργο Παιδεία Ομογενών, καθώς και το Αναλυτικό
Πρόγραμμα Σπουδών της ελληνικής γλώσσας που ακολουθείται στο σημερινό
ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα. Σημεία αναφοράς αποτέλεσαν η κατανόηση και
παραγωγή γραπτού και προφορικού λόγου.
Η θεώρηση αυτών των Προγραμμάτων Σπουδών γίνεται κριτικά, ώστε να
εντοπιστούν τα κοινά στοιχεία και οι διαφορές τους που διαμορφώνουν τη δομή τους.
Προκειμένου να καταστεί αυτό δυνατό, γίνεται ειδική αναφορά στο Κοινό
Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες. Απώτερος σκοπός της
συγγράφουσας είναι η παρούσα μελέτη να λειτουργήσει βοηθητικά για τους
εκπαιδευτικούς που αναλαμβάνουν τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας, αλλά και
για του εκπαιδευόμενους. Στο σημείο αυτό αξίζει να αναφερθεί ότι δεν μελετώνται τα
Προγράμματα Σπουδών εν γένει, αλλά η εργασία εστιάζει στην Πρωτοβάθμια
Εκπαίδευση και ειδικότερα στις ηλικίες 6-12 χρονών.
__________________________________________________________________________
This study aims to research, study and present the latest curricula for Greek-language
education both inside and outside the country. In particular, the curriculum for the
teaching of Greek as a second/foreign language from the Homo geneous Education
project as well as the curriculum of the Greek language in the current Greek
educational system were studied. Reference points were comprehension and
production of written and oral speech.
The study of these curricula is critical in order to identify the common elements and
their differences that formulate their structure. In order to make this possible,
reference is made specifically to the Common European Framework of Reference for
Languages. The ultimate aim of the paper is to assist the teachers who are teaching the
Greek language but also for the trainees. At this point, it is worth noting that the study
programs are not being studied in general, but the work focuses on Primary
Education, especially between the ages of 6-12. | en_US |