dc.description.abstract | Η ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεί κομμάτι της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην
Ελλάδα. Σημαντικός μαθητικός πληθυσμός της χώρας λαμβάνει εκπαίδευση σε
ιδιωτικές σχολικές μονάδες. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει ιστορικά
και αρχειακά τις αλλαγές, που υπέστη η ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση
από την εμφάνιση της ως τον 20ο αιώνα, και να μελετήσει τα ιδιωτικά
εκπαιδευτήρια που εδράζονται και λειτουργούν στην πόλη του Ηρακλείου
Κρήτης ως προς την συμβολή τους στην τοπική κοινωνία. Για τις ανάγκες της
μελέτης διενεργήθηκε έρευνα στο «Παγκρήτιο εκπαιδευτήριο» και «Ζάννειο
εκπαιδευτήριο» μέσω συνεντεύξεων στους Διευθυντές, και καταγραφής του
οπτικού υλικού από το «Παγκρήτιο εκπαιδευτήριο». Μέσα από την έρευνα
επιχειρείται η ανάδειξη των διαφοροποιήσεων στο αναλυτικό πρόγραμμα των
ιδιωτικών σχολείων, η καταγραφή των εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής
υποδομής καθώς και του σχολικού διάκοσμου, και η καταγραφή πιθανών
επιδράσεων από την οικονομική – κοινωνική κρίση και το προσφυγικό ζήτημα.
Μέσω των αποτελεσμάτων της έρευνας, διαπιστώθηκε σημαντική υπεροχή της
ιδιωτικής εκπαίδευσης έναντι της δημόσιας σε τομείς, όπως οι αυξημένες και
οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι εγκαταστάσεις και ο υλικοτεχνικός
εξοπλισμός, ενώ εντοπίσθηκαν σημαντικές επιδράσεις της οικονομικής και
κοινωνικής κρίσης. Αντίθετα, το προσφυγικό ζήτημα δεν φαίνεται να επηρέασε
την λειτουργία των δύο ιδιωτικών σχολείων της πόλης.
_____________________________________________________________________________
Private education has been part of the education provided in Greece. An important
student population in the country receives education in private schools. This study
attempts to historically analyze the changes that private initiative in education since
its appearance until the 20th century and to study the private schools that are based
and operate in the city of Heraklion, Crete, in terms of their contribution to Local
community. For the needs of the study, a survey was carried out at the "Pagritio
School" and "Zanneio School" through interviews with their Managers and the collection of visual material from the "Pancretan School". Through the research it is attempted to highlight the differences in the curriculum of private schools, the recording
of the facilities and the logistic infrastructure as well as the school decoration, and the
recording of possible effects on their operation by the economic - social crisis and the
refugee issue. Through the research results, there has been considerable public-private
education in areas such as increased and organized educational activities, facilities
and logistics, and significant economic and social impacts have been observed. On the
contrary, the refugee issue did not appear to have affected the operation of the two
private schools in the city | en_US |