Show simple item record

dc.contributor.advisorΒαμβακίδου, Ιφιγένεια
dc.contributor.authorΤολίκας, Αθανάσιος
dc.contributor.authorTolikas, Athanasios
dc.date.accessioned2023-05-02T10:32:17Z
dc.date.available2023-05-02T10:32:17Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3475
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Πολιτισμικές Σπουδές: Σημειωτική και Επικοινωνίαen_US
dc.description.abstractΗ ιδιωτική εκπαίδευση αποτελεί κομμάτι της παρεχόμενης εκπαίδευσης στην Ελλάδα. Σημαντικός μαθητικός πληθυσμός της χώρας λαμβάνει εκπαίδευση σε ιδιωτικές σχολικές μονάδες. Η παρούσα μελέτη επιχειρεί να διερευνήσει ιστορικά και αρχειακά τις αλλαγές, που υπέστη η ιδιωτική πρωτοβουλία στην εκπαίδευση από την εμφάνιση της ως τον 20ο αιώνα, και να μελετήσει τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια που εδράζονται και λειτουργούν στην πόλη του Ηρακλείου Κρήτης ως προς την συμβολή τους στην τοπική κοινωνία. Για τις ανάγκες της μελέτης διενεργήθηκε έρευνα στο «Παγκρήτιο εκπαιδευτήριο» και «Ζάννειο εκπαιδευτήριο» μέσω συνεντεύξεων στους Διευθυντές, και καταγραφής του οπτικού υλικού από το «Παγκρήτιο εκπαιδευτήριο». Μέσα από την έρευνα επιχειρείται η ανάδειξη των διαφοροποιήσεων στο αναλυτικό πρόγραμμα των ιδιωτικών σχολείων, η καταγραφή των εγκαταστάσεων και της υλικοτεχνικής υποδομής καθώς και του σχολικού διάκοσμου, και η καταγραφή πιθανών επιδράσεων από την οικονομική – κοινωνική κρίση και το προσφυγικό ζήτημα. Μέσω των αποτελεσμάτων της έρευνας, διαπιστώθηκε σημαντική υπεροχή της ιδιωτικής εκπαίδευσης έναντι της δημόσιας σε τομείς, όπως οι αυξημένες και οργανωμένες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι εγκαταστάσεις και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός, ενώ εντοπίσθηκαν σημαντικές επιδράσεις της οικονομικής και κοινωνικής κρίσης. Αντίθετα, το προσφυγικό ζήτημα δεν φαίνεται να επηρέασε την λειτουργία των δύο ιδιωτικών σχολείων της πόλης. _____________________________________________________________________________ Private education has been part of the education provided in Greece. An important student population in the country receives education in private schools. This study attempts to historically analyze the changes that private initiative in education since its appearance until the 20th century and to study the private schools that are based and operate in the city of Heraklion, Crete, in terms of their contribution to Local community. For the needs of the study, a survey was carried out at the "Pagritio School" and "Zanneio School" through interviews with their Managers and the collection of visual material from the "Pancretan School". Through the research it is attempted to highlight the differences in the curriculum of private schools, the recording of the facilities and the logistic infrastructure as well as the school decoration, and the recording of possible effects on their operation by the economic - social crisis and the refugee issue. Through the research results, there has been considerable public-private education in areas such as increased and organized educational activities, facilities and logistics, and significant economic and social impacts have been observed. On the contrary, the refugee issue did not appear to have affected the operation of the two private schools in the cityen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectιδιωτική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectδημόσια εκπαίδευσηen_US
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectprivate educationen_US
dc.subjectpublic educationen_US
dc.subjecteducation policyen_US
dc.titleΠαγκρήτιο και Ζάννειο: Εκπαιδευτήρια Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αρχειακή ιστορική έρευναen_US
dc.title.alternativePagkritio and Zanneio: Archival and historical research in private primary educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record