Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΠαυλίδου, Βικτωρία
dc.contributor.authorPavlidou, Victoria
dc.date.accessioned2023-05-02T11:05:34Z
dc.date.available2023-05-02T11:05:34Z
dc.date.issued2019-02
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3479
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρουσία ετερόκλητων ομάδων με διαφορετικά εθνικά και πολιτισμικά χαρακτηριστικά στην Ελλάδα και την Αγγλία θεωρείται αναπόσπαστο τμήμα της ιστορικότητάς τους με επακόλουθες κοινωνικές, πολιτισμικές και εκπαιδευτικές προκλήσεις. Ειδικότερα, η Εκπαίδευση, ως φορέας διδασκαλίας των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, και ειδικότερα η Διαπολιτισμική Εκπαίδευση, καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση δημοκρατικών όρων διαχείρισης του πλουραλισμού και να προετοιμάσει τους μελλοντικούς «πολυπολιτισμικούς» πολίτες . Στην παρούσα εργασία το ενδιαφέρον μας εστιάζεται στα πρότυπα εκπαιδευτικής πολιτικής που έχουν υιοθετήσει η Ελλάδα και η Αγγλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση τις τελευταίες δεκαετίες. Ειδικότερα, διερευνούμε την κυρίαρχη ιδεολογία υπό το πρίσμα των θεωρητικών αρχών της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης, εντοπίζουμε τις κυριότερες ομοιότητες και διαφορές στις εκπαιδευτικές πολιτικές των δύο χωρών, εξετάζουμε την ισότητα ευκαιριών και τη γλωσσική πολιτική που παρέχουν στους μαθητές, για να διερευνηθεί αν τελικά στην πράξη, ανεξάρτητα από τη διαπολιτισμική ρητορική, όλοι οι μαθητές αντιμετωπίζονται ισότιμα και αν προωθούνται ή υποβαθμίζονται οι μητρικές γλώσσες. Επιπροσθέτως, επιχειρήθηκε η αναζήτηση διαπολιτισμικών αρχών στα Αναλυτικά Προγράμματα των δύο χωρών. Από την κριτική διερεύνηση προέκυψε ότι οι εκπαιδευτικές πολιτικές στις δύο χώρες διαφέρουν σημαντικά λόγω των ιδιαίτερων κοινωνικοοικονομικών και πολιτικών συνθηκών τους, αλλά συγκλίνουν στο πρότυπο της αφομοιωτικής εκπαιδευτικής πολιτικής που εφαρμόζουν. Η κυριότερη διαπίστωση ήταν ότι η γλωσσική πολιτική υποβαθμίζει τις μητρικές γλώσσες και η ισότητα ευκαιριών αμφισβητείται. Επιπροσθέτως, στο αναλυτικό πρόγραμμα της Ελλάδας εντοπίστηκαν οι αρχές της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, αλλά στο αγγλικό αναλυτικό πρόγραμμα βρέθηκαν αναφορές με τη μορφή οδηγιών προς τον εκπαιδευτικό. _________________________________________________________________________________ The presence of heterogeneous groups with different national and cultural characteristics in Greece and England is considered to be an integral part of their history with subsequent social, cultural and educational challenges. In particular, Education, as a human rights teaching regulator, specifically, Intercultural Education, is asked to play an important role in shaping democratic pluralism management conditions and to prepare future "multicultural" citizens. In this paper, our interest focuses on the educational policies adopted by Greece and England in primary education in the last decades. In particular, we investigate the dominant ideology in the light of the theoretical principles of intercultural education, identify the main similarities and differences in the educational policies of the two countries, examine the equal opportunities and linguistic policy that they provide to students, to explore whether, ultimately in practice, regardless of intercultural rhetoric, all students are treated equally and whether mother tongues are promoted or degraded. In addition, it was attempted to find intercultural principles in the curricula of the two countries. The critical investigation revealed that educational policies in the two countries differ significantly due to their particular socio-economic and political conditions but converge to the model of their assimilative educational policy. The main finding was that language policy degrades mother tongues and equal opportunities are being questioned. In addition, in the curriculum of Greece, the principles of intercultural education were identified but in the English curriculum there were reports in the form of instructions to the teacheren_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectεκπαιδευτική πολιτικήen_US
dc.subjectισότητα ευκαιριώνen_US
dc.subjectδιαπολιτισμική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectintercultural educationen_US
dc.subjecteducation policyen_US
dc.subjectequal opportunitiesen_US
dc.titleΔιαπολιτισμική εκπαίδευση στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Σύγκριση της εκπαιδευτικής πολιτικής Ελλάδας και Αγγλίας.en_US
dc.title.alternativeIntercultural education in primary education. Comparison of educational policy in Greece and in England.en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record