dc.contributor.advisor | Ντίνας, Κωνσταντίνος | |
dc.contributor.author | Πιτούλια, Αναστασία | |
dc.contributor.author | Pitoulia, Anastasia | |
dc.date.accessioned | 2023-05-04T07:31:09Z | |
dc.date.available | 2023-05-04T07:31:09Z | |
dc.date.issued | 2019-02 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3483 | |
dc.description | Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας | en_US |
dc.description.abstract | Το θέμα της παρούσας μεταπτυχιακής έρευνας διαπραγματεύεται την ελληνική
εκπαιδευτική πολιτική που ασκήθηκε στους Βλάχους ή Αρωμούνους στην περιοχή
της Ημαθίας κυρίως από το 1916 μέχρι και το 1926.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε δύο επίπεδα: τη βιβλιογραφική έρευνα και την
έρευνα του αρχειακού υλικού. Πηγή διερεύνησης αποτελούν οι Εκθέσεις των
Επιθεωρητών Εκπαίδευσης, οι οποίες αποτελούν επίσημες μαρτυρίες της κρατικής
πολιτικής ομογενοποίησης που εφαρμόστηκε στους ξενόφωνους πληθυσμούς της
Μακεδονίας και ιδιαίτερα της Ημαθίας, αν λάβουμε υπόψη μας τον σημαντικό ρόλο
που έπαιζαν οι Επιθεωρητές στην εκπαιδευτική πολιτική του νεοσυσταθέντος
κράτους.
Επιλέχθηκε η μεθοδολογία της ποιοτικής έρευνας, διότι μας ενδιαφέρει η μελέτη των
προθέσεων και των στάσεων των πρωταγωνιστών της και όχι η μελέτη των
ποσοτικών ή στατιστικών στοιχείων της ερευνώμενης ιστορικής περιόδου.
Χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση περιεχομένου με μονάδα ανάλυσης το θέμα. Η
ανάλυση που επιχειρείται γίνεται σε θεματικές ενότητες που αφορούν στις πλευρές
της γλωσσικής διδασκαλίας, όπου κάθε επιμέρους στόχος αποτελεί και μία θεματική
ενότητα.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι, όπως και για τους υπόλοιπους ξενόφωνους πληθυσμούς,
έτσι και για τους Βλαχόφωνους το μάθημα της γλωσσικής διδασκαλίας αποτέλεσε το
βασικότερο εργαλείο ομογενοποίησης στα χέρια των εκφραστών της ελληνικής
εκπαιδευτικής πολιτικής. Κυρίαρχος σκοπός ο εξελληνισμός και η δημιουργία
ελληνικής εθνικής συνείδησης μέσω της χειραγώγησης των Βλαχόφωνων της
Ημαθίας κατά τα έτη 1916-1926.
________________________________________________________________________________
The subject of this postgraduate research deals with the Greek educational policy
imposed on the Aromunians in the region of Imathia, mainly from 1916 until 1926.
The research was carried out on two levels: Bibliographic research and research of
archival material. A source of investigation is the Reports of Education Inspectors,
which are official testimonies of the state policy of homogenization applied to the
xenophobic populations of Macedonia and especially of Imathia, given the important
role that Inspectors played in the educational policy of the newly constituted state.
The methodology of qualitative research has been chosen because we are interested in
studying the intentions and attitudes of its protagonists rather than studying the
quantitative or statistical elements of the surveyed historical period. Content analysis
was used with the topic analysis unit. The analysis that is attempted is done in the
thematic units concerning the aspects of the language teaching where each individual
subject is also a thematic unit.
The research revealed that, as for the other xenophobic populations, and for the
Aromunians, the lesson of language teaching was the most basic homogenization tool
in the hands of Greek education policy creators. The main purpose of Hellenization
and the creation of Greek national consciousness through the manipulation of the
Aromunians of Imathia in the years 1916-1926 | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.subject | Αρωμούνοι | en_US |
dc.subject | Εκπαιδευτική πολιτική | en_US |
dc.subject | Εκθέσεις Επιθεωρητών | en_US |
dc.subject | Aromunians | en_US |
dc.subject | Education policy | en_US |
dc.subject | Inspectors’ Reports | en_US |
dc.title | Η Ελληνική γλωσσική πολιτική στους Βλαχόφωνους πληθυσμούς, όπως εκφράστηκε στις Εκθέσεις των Επιθεωρητών Εκπαίδευσης, της Περιφέρειας Ημαθίας κατά τα έτη 1916 έως 1926. | en_US |
dc.title.alternative | The Greek language policy concerning Aromunians speaking populations, as seen throught the reports by Primary Education Inspectors inj the region of Imathia in the years 1916 -1926. | en_US |
dc.type | MSc thesis | en_US |