dc.description.abstract | Η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση συμβάλλει σημαντικά στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των
πολιτών, στην αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα των Δημόσιων Υπηρεσιών, στην
εξάλειψη φαινομένων διαφθοράς, στην μείωση της γραφειοκρατίας και στη συμμετοχή
πολιτών στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η παρούσα εργασία καταγράφει τόσο την πορεία
της Ευρώπης όσο και της Ελλάδας προς την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, μέσα από
πολιτικές, προγράμματα και μέτρα που αναπτύχθηκαν και περιγράφει την υφιστάμενη
κατάσταση στην Ελλάδα και στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Η έρευνα δείχνει πως η Ελλάδα
υπολείπεται σημαντικά των άλλων κρατών-μελών. Στα πλαίσια της εργασίας
πραγματοποιείται ανασκόπηση ορισμένων καλών πρακτικών σε διεθνές και εθνικό επίπεδο
για την εξαγωγή διδαγμάτων που θα μπορούσαν να συμβάλλουν στη βελτίωση της
κατάστασης στην Ελλάδα. Ακόμη, πραγματοποιείται έρευνα με στόχο την διερεύνηση των
απόψεων των πολιτών σχετικά με την ηλεκτρονική διακυβέρνηση. Η έρευνα διενεργήθηκε
με την μέθοδο της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου και το δείγμα της αποτέλεσαν 50 πολίτες.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι πολίτες χρησιμοποιούν πολύ συχνά τις υπηρεσίες
ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, με κύριο λόγο την παροχή υπηρεσιών από κρατικές υπηρεσίες.
Οι πολίτες πιστεύουν πως η χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης συμβάλλει πολύ στη
βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών της δημόσιας διοίκησης, στην αύξηση της
αποδοτικότητας των δημόσιων οργανισμών, στη μείωση της γραφειοκρατίας και στην
απλούστευση των διαδικασιών, αλλά συμβάλλει ελάχιστα στην αύξηση της συμμετοχής των
πολιτών στα κοινά. Ως κύριο λόγο χρήσης των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης η
πλειοψηφία έδωσε τον αριθμό επαναλήψεων των επισκέψεων που απαιτείται για την
προσκόμιση δικαιολογητικών. Η έρευνα έδειξε πως ένας τομέας που χρήζει βελτίωσης
αφορά την ευχρηστία των κυβερνητικών ιστοσελίδων. Τέλος, πρέπει να αντιμετωπιστούν
κατάλληλα, οι λόγοι που οι πολίτες δεν προτιμούν να εξυπηρετηθούν ηλεκτρονικά, και
κυρίως η έλλειψη εμπιστοσύνης στη διασφάλιση προσωπικών στοιχείων
_________________________________________________________________________
E-Governance contributes significantly to improving citizens' quality of life, efficiency and
effectiveness of Public Services, eradicating corruption, reducing bureaucracy, and involving
citizens in decision-making. The thesis records both Europe’s and Greece’s course towards eGovernance through the policies, programs and actions that were developed and describes the
current status of e-government services in Greece and in the European Union. Research
shows that Greece is significantly weaker than other member states. In this thesis we also
review some good practices at international and national level to extract lessons that could
help improve the situation in Greece. A research is conducted in order to explore citizens'
perspective of e-Governance. We used the questionnaire survey method and the sample
consisted of 50 citizens. Survey results showed that citizens use e-Government services very
often, mainly with the provision of government services. Citizens believe that the use of eGovernance contributes greatly to improving public administration services, improving
public sector efficiency, reducing bureaucracy and simplifying processes but has small
contribution to increasing public participation. Results showed that the main reason for using
e-Government services is the number of visits to the public administration services. Research
also showed that there needs to be improvement of usability of government websites. Finally,
the reasons why citizens do not use online services and especially the lack of trust in the
protection of personal data, should be properly addressed. | en_US |