dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία επιχείρησε να εντοπίσει τα επίπεδα του επαγγελματικού
άγχους και της οικονομικής δυσκολίας των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης του νομού Αργολίδας, ύστερα από τις αλλαγές που συντελέστηκαν στις
εργασιακές συνθήκες ζωής τους λόγω της οικονομικής κρίσης. Παράλληλα,
επιχείρησε να διερευνήσει, εάν υπάρχει συσχέτιση μεταξύ του επαγγελματικού
άγχους και της οικονομικής δυσκολίας με τα επιπρόσθετα εισοδήματα που μπορεί να
έχουν οι εκπαιδευτικοί από γεωργικές καλλιέργειες ή τουριστικές επιχειρήσεις.
Επίσης, διερεύνησε το βαθμό συσχέτισης του επαγγελματικού άγχους με τα
δημογραφικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών (φύλο, ηλικία, οικογενειακή
κατάσταση, χρόνια υπηρεσίας, μορφωτικό επίπεδο και σύμβαση εργασίας).
Στην έρευνα συμμετείχαν 161 εκπαιδευτικοί των σχολείων της πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης του νομού Αργολίδας. Ως ερευνητικά εργαλεία χρησιμοποιήθηκαν το
Ερωτηματολόγιο Πηγών Επαγγελματικής Έντασης και η Κλίμακα Μέτρησης
Αίσθησης της Οικονομικής Δυσκολίας των Barrera, Caples & Tein. Τα αποτελέσματα
έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βιώνουν μέτρια προς χαμηλά επίπεδα επαγγελματικού
άγχους και οικονομικής δυσκολίας. Οι κυριότερες πηγές του επαγγελματικού άγχους
εστιάζονται σε οικονομικά δεδομένα, όπως ο ανεπαρκής μισθός, η οικονομική
υποβάθμιση του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού, η εργασιακή ανασφάλεια, οι φόβοι
για την ασφάλεια των μαθητών στο σχολικό χώρο και οι διαρκείς αλλαγές στην
εκπαιδευτική πολιτική.
Μεγαλύτερα ποσοστά άγχους και οικονομικής δυσκολίας εντοπίζονται
περισσότερο στις γυναίκες, στους άγαμους και στους νεότερους σε ηλικία
εκπαιδευτικούς, αλλά προπάντων σ’ όσους δεν έχουν επιπρόσθετα οικονομικά
εισοδήματα για να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές, ουσιώδεις ανάγκες
__________________________________________________________________________
This dissertation attempts to identify the levels of professional anxiety and the
financial difficulty of primary school teachers in the prefecture of Argolis after the
changes in their working conditions due to the economic crisis. At the same time, it
tries to investigate whether there is a correlation between professional anxiety and
financial difficulty with the additional income that teachers may have from
agricultural crops or tourism businesses. It also explores the correlation of
professional anxiety with the demographic characteristics of teachers (gender, age,
marital status, years of service, educational level and contract of employment).
The survey involves 161 primary school teachers in the prefecture of Argolis.
As research tools, the Vocational Inquiry Sources Questionnaire, and the Barrera,
Caples & Tein, Impact Assessment Bar Scale were used. The results show that
teachers experience moderate to low levels of professional anxiety and financial
difficulty. The main sources of professional stress focus on economic data, such as
inadequate wages, the financial degradation of the teacher's profession, job insecurity,
fears about pupils' safety in school, and ongoing changes in educational policy.
Higher rates of anxiety and economic hardship are more likely to be found
among women, single and younger educators, but above all among those who do not
have additional financial income to cope with everyday, essential needs. | en_US |