dc.description.abstract | _Στην παρούσα εργασία ανιχνεύουμε τις απόψεις των νηπιαγωγών για την εικαστική αγωγή στο νηπιαγωγείο και ειδικότερα τον τρόπο με τον οποίο υλοποιούνται οι εικαστικές δραστηριότητες. Αιτία για τη ενασχόλησή μας με το συγκεκριμένο θέμα αποτέλεσε η διαπίστωση ότι τα εικαστικά είναι από τις πλέον ευχάριστες δράσεις των παιδιών, τα οποία ζωγραφίζουν κάθε μέρα στο νηπιαγωγείο. Όμως, αυτό δεν αρκεί, για να επιτευχθεί η εικαστική αγωγή στην προσχολική εκπαίδευση. Διερευνήσαμε τις απόψεις 124 νηπιαγωγών για την εικαστική αγωγή και τα αποτελέσματα κατέγραψαν ότι οι εικαστικές τέχνες δε θεωρούνται απαραίτητες για την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών, όπως επίσης ότι τα επιστημονικά πεδία θεωρούνται σημαντικότερα των τεχνών. Παρότι το αναλυτικό πρόγραμμα για το νηπιαγωγείο αναφέρεται με λεπτομέρειες στον τρόπο υλοποίησης εικαστικών δραστηριοτήτων, εν τούτοις πολλοί νηπιαγωγοί παραδέχτηκαν ότι δεν το έχουν μελετήσει. Τα αποτελέσματα της έρευνας καταδεικνύουν ένα μεγάλο κενό στον κλάδο των εκπαιδευτικών της προσχολικής εκπαίδευσης για τη σημαντικότητα των εικαστικών τεχνών και την αναγκαιότητα της συνεχούς επιμόρφωσης για την εικαστική αγωγή και την υλοποίηση ποιοτικών εικαστικών δραστηριοτήτων.
______________________________________________________________________________________________________
The subject of this research is the views of kindergarten teachers about the art
education in kindergarten and, in particular, the way art activities are implemented.
The reason deciding to work on this subject was the observation that the visual arts
are among the most enjoyable actions of the children, who paint every day in
kindergarten. However, this is not enough to achieve art education in pre-school
education. We investigated the views of 124 kindergarten teachers on visual arts, and
the results noted that visual arts are not considered necessary for the development of
children as a whole, and that scientific fields are considered to be more important than
arts. Although the curriculum for kindergarten is detailed in the way of visual arts
activities, many nursery teachers admit that they have not studied it. Results of the
research show a large gap in the pre-school education sector in regard with the
importance of visual arts, the necessity of continuous training on visual arts and the
implementation of quality visual arts activities. | en_US |