dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσης μελέτης ήταν ο σχεδιασμός ενός διδακτικού σεναρίου στο μάθημα της
Ιστορίας, με ιδιαίτερη έμφαση στην αξιοποίηση έργων τέχνης, καθώς και η εξέταση της
αποτελεσματικότητάς του στην τάξη, σε σχέση με παραδοσιακές μεθόδους διδασκαλίας, που
ακολουθούνται συνήθως, χωρίς ωστόσο να επιτυγχάνουν το ζητούμενο επίπεδο μάθησης. Στο πλαίσιο
της μελέτης αυτής το διδακτικό σενάριο που σχεδιάστηκε, αφορούσε την προσέγγιση μίας διδακτικής
ενότητας της Ιστορίας της Γ΄ Γυμνασίου, η οποία αναφέρεται στο προσφυγικό ζήτημα και ειδικότερα
στην έλευση και την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό κράτος μετά τη Μικρασιατική Καταστροφή.
Κάθε έργο τέχνης που αξιοποιήθηκε στη συγκεκριμένη διδακτική πρόταση αναλύθηκε με τη μέθοδο της
Σημειωτικής
______________________________________________________________________________
The purpose of this study was to design an educational script in the history lesson, with particular emphasis on the utilisation of works of art, as well as the examination of its effectiveness in the classroom, compared to traditional teaching methods, which are usually followed, without however achieving the desired level of learning. In the context of this study, the planned scenario was concerned with the approach of a module of history of the 3nd grade of junior high school class, which refers to the refugee issue and more specifically to the advent and integration of the refugees in the Greek state after the Asia Minor Catastrophe. Every work of art used in this teaching proposal was analyzed using the Semiotics method | en_US |