Show simple item record

dc.contributor.advisorΘωίδης, Ιωάννης
dc.contributor.authorΓεωργιάδου, Στεργιανή
dc.contributor.authorGeorgiadou, Stergiani
dc.date.accessioned2023-05-05T10:52:42Z
dc.date.available2023-05-05T10:52:42Z
dc.date.issued2018-11
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3524
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Παιδαγωγική και Νέες Τεχνολογίεςen_US
dc.description.abstractΟι ώρες εκτός σχολείου αποτελούν μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο καθώς πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά και νέοι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που περνούν τις ώρες εκτός σχολείου. Τα τελευταία χρόνια πολλές χώρες αναγνωρίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστεί η φροντίδα και επιμέλεια όλων των παιδιών και να εξασφαλιστούν ίσες ευκαιρίες για επιτυχία στο σχολείο, εφάρμοσαν πολιτικές και προγράμματα με σκοπό την επέκταση και ανάπτυξη ευκαιριών εκπαίδευσης και φροντίδας που θα συμπληρώνουν την "παραδοσιακή" εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό λειτούργησαν στην Ελλάδα τα Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), ένας θεσμός που συνεχώς επεκτείνεται και προσελκύει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών και των γονέων. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της λειτουργίας των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) μέσα από την καταγραφή των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ΚΔΑΠ, των μαθητών και των γονέων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 39 εκπαιδευτικοί, 220 μαθητές και 147 γονείς που προέρχονταν από 12 ΚΔΑΠ των νομών Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας. Για τη διερεύνηση των απόψεων των ερωτώμενων χρησιμοποιήθηκαν τρία γραπτά ερωτηματολόγια που κατασκευάστηκαν για τους σκοπούς της έρευνας. Για τη παρουσίαση και περιγραφή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι της περιγραφικής στατιστικής αλλά και μέθοδοι επαγωγικής στατιστικής. Τα δεδομένα της έρευνας οδήγησαν στη διαπίστωση ότι υπάρχει θετική στάση απέναντι στη λειτουργία του θεσμού των ΚΔΑΠ τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους γονείς και τους μαθητές. Από τις απαντήσεις των ερωτώμενων προέκυψε ότι τα ΚΔΑΠ αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα τα οποία όμως δεν στέκονται εμπόδιο στην εκπλήρωση του βασικού σκοπού λειτουργίας τους, που επικεντρώνεται στη δημιουργική απασχόληση των παιδιών, στη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερού τους χρόνου και την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων. ______________________________________________________________________________ Out of school hours have become a crucial period as many of the problems faced by children and young people are greatly influenced by how they spend their time out of school. In recent years several countries having acknowledged the need to guarantee the care and diligence of all children and to enhance equal opportunities for success at school, have implemented policies and programs in order to expand and develop education and care opportunities that will complement the traditional school day. In this context, in Greece, the "Creative Activity Centers for Children" have taken place, an idea that is constantly expanding and attracting more and more the interest of students and parents. The purpose of this study is to investigate the function of Creative Activity Centers for Children, by recording the perspective of teachers, working in such centers, students and their parents. The sample of the survey consisted of 39 teachers, 220 students and 147 parents from 12 Creative Activity Centers for Children of Kastoria, Kozani and Florina. Three written questionnaires constructed for the purposes of the survey, were used to investigate the perspectives of respondents. Descriptive statistics and methods of inferential statistics were used for the presentation and description of the data. The survey data led to a positive attitude towards the functioning of Creative Activity Centers for Children by teachers, parents and students. Respondents' answers revealed that Creative Activity Centers for Children face some problems, but these are not an obstacle to the fulfillment of their basic purpose, which are, focusing on children’s creative activity, correct use of their free time and servicing the needs of working parents.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.subjectολοήμερη εκπαίδευσηen_US
dc.subjectμετασχολικά προγράμματαen_US
dc.subjectκοινοτική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectall day schoolingen_US
dc.subjectafter school programsen_US
dc.subjectcommunity educationen_US
dc.titleΜετασχολικά προγράμματα: Η περίπτωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιώνen_US
dc.title.alternativeAfter school programs: The case of Creative Activity Centers for Childrenen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record