Μετασχολικά προγράμματα: Η περίπτωση των Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών
View/ Open
Date
2018-11Author
Γεωργιάδου, Στεργιανή
Georgiadou, Stergiani
Metadata
Show full item recordAbstract
Οι ώρες εκτός σχολείου αποτελούν μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο καθώς
πολλά από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν παιδιά και νέοι επηρεάζονται σε
μεγάλο βαθμό από τον τρόπο που περνούν τις ώρες εκτός σχολείου. Τα τελευταία
χρόνια πολλές χώρες αναγνωρίζοντας την ανάγκη να διασφαλιστεί η φροντίδα και
επιμέλεια όλων των παιδιών και να εξασφαλιστούν ίσες ευκαιρίες για επιτυχία στο
σχολείο, εφάρμοσαν πολιτικές και προγράμματα με σκοπό την επέκταση και
ανάπτυξη ευκαιριών εκπαίδευσης και φροντίδας που θα συμπληρώνουν την
"παραδοσιακή" εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό λειτούργησαν στην Ελλάδα τα Κέντρα
Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ), ένας θεσμός που συνεχώς
επεκτείνεται και προσελκύει όλο και περισσότερο το ενδιαφέρον των μαθητών και
των γονέων.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση της λειτουργίας των
Κέντρων Δημιουργικής Απασχόλησης Παιδιών (ΚΔΑΠ) μέσα από την καταγραφή
των απόψεων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα ΚΔΑΠ, των μαθητών και των
γονέων. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 39 εκπαιδευτικοί, 220 μαθητές και 147
γονείς που προέρχονταν από 12 ΚΔΑΠ των νομών Καστοριάς, Κοζάνης και
Φλώρινας. Για τη διερεύνηση των απόψεων των ερωτώμενων χρησιμοποιήθηκαν τρία
γραπτά ερωτηματολόγια που κατασκευάστηκαν για τους σκοπούς της έρευνας. Για τη
παρουσίαση και περιγραφή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι της
περιγραφικής στατιστικής αλλά και μέθοδοι επαγωγικής στατιστικής. Τα δεδομένα
της έρευνας οδήγησαν στη διαπίστωση ότι υπάρχει θετική στάση απέναντι στη
λειτουργία του θεσμού των ΚΔΑΠ τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους
γονείς και τους μαθητές. Από τις απαντήσεις των ερωτώμενων προέκυψε ότι τα
ΚΔΑΠ αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα τα οποία όμως δεν στέκονται εμπόδιο
στην εκπλήρωση του βασικού σκοπού λειτουργίας τους, που επικεντρώνεται στη
δημιουργική απασχόληση των παιδιών, στη σωστή αξιοποίηση του ελεύθερού τους
χρόνου και την εξυπηρέτηση των εργαζόμενων γονέων.
______________________________________________________________________________
Out of school hours have become a crucial period as many of the problems
faced by children and young people are greatly influenced by how they spend their
time out of school. In recent years several countries having acknowledged the need to
guarantee the care and diligence of all children and to enhance equal opportunities for
success at school, have implemented policies and programs in order to expand and
develop education and care opportunities that will complement the traditional school
day. In this context, in Greece, the "Creative Activity Centers for Children" have
taken place, an idea that is constantly expanding and attracting more and more the
interest of students and parents.
The purpose of this study is to investigate the function of Creative Activity
Centers for Children, by recording the perspective of teachers, working in such
centers, students and their parents. The sample of the survey consisted of 39 teachers,
220 students and 147 parents from 12 Creative Activity Centers for Children of
Kastoria, Kozani and Florina. Three written questionnaires constructed for the
purposes of the survey, were used to investigate the perspectives of respondents.
Descriptive statistics and methods of inferential statistics were used for the
presentation and description of the data. The survey data led to a positive attitude
towards the functioning of Creative Activity Centers for Children by teachers, parents
and students. Respondents' answers revealed that Creative Activity Centers for
Children face some problems, but these are not an obstacle to the fulfillment of their
basic purpose, which are, focusing on children’s creative activity, correct use of their
free time and servicing the needs of working parents.