Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤούρα, Βαρβάρα
dc.contributor.authorToura, Varvara
dc.date.accessioned2023-05-08T07:53:47Z
dc.date.available2023-05-08T07:53:47Z
dc.date.issued2019-01
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3530
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία επιχειρείται να δοθεί απάντηση στα ερωτήματα «Πότε εμφανίστηκαν για πρώτη φορά οι Πιθανότητες στη σύγχρονη ελληνική παιδεία;» και «Ποιο ήταν το πρώτο βιβλίο Πιθανοτήτων στην Ελλάδα;». Προηγείται μια εισαγωγή στην Ιστορία της Μαθηματικής Εκπαίδευσης και ακολουθεί η γενικότερη θεώρηση της ιστορικής διαδρομής των Πιθανοτήτων από το κέντρο (Ευρώπη) στην περιφέρεια (Ελλάδα), ενώ παρουσιάζονται σύντομα τα πρώτα ελληνικά εγχειρίδια που κάνουν μνεία σε αυτές. Μέσω της εργασίας καθίσταται σαφές πως ο Λογισμός των Πιθανοτήτων στη σύγχρονη ελληνική παιδεία αναφύεται, όχι από το περιβάλλον των Μαθηματικών, αλλά από τις διδακτικές πρωτοβουλίες της τεχνικής εκπαίδευσης. Η εργασία ολοκληρώνεται με την παρουσίαση του παλαιότερου βιβλίου πιθανοτήτων που εκδόθηκε στο σύγχρονο ελληνικό κράτος, τη βιογραφία του συγγραφέα και την τοποθέτηση τού βιβλίου σε (χρονικό και τοπικό) πλαίσιο, σε σύγκριση με εγχειρίδια που είχαν προηγηθεί αυτού, κυρίως από την κεντρική Ευρώπη (Γαλλία, Γερμανία, Βέλγιο), καθώς και από τον Ελλαδικό χώρο ως μικρής και μερικής έκτασης αναφορές σε έννοιες του πεδίου _______________________________________________________________________________ This postgraduate dissertation attempts to answer the questions "When did probabilities appear in Modern Greek Education?" and "Which was the first book dedicated on probabilities in Greece?". After an introduction to the History of Mathematics Education, the essay continues with the general view of the historical route of probabilities from the ‘centre’ (Europe) to the ‘periphery’ (Greece), while the first Greek textbooks mentioning Probability Theory are briefly presented. The essay reflects the fact that the Calculus of Probabilities in Modern Greek Education arises not from a mathematical environment but from teaching initiatives of technical education. The thesis is concluding with the presentation of the oldest book of probabilities published in the Modern Greek State, along with author’s biography and this textbook is placed in (time and local) context, as compared to previous textbooks, mainly from Central Europe (France, Germany, Belgium), and from Greece as a minor and partial references to field concepts.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectιστορία της μαθηματικής εκπαίδευσηςen_US
dc.subjectΕλλάδαen_US
dc.subjectθεωρία πιθανοτήτωνen_US
dc.subjectGreeceen_US
dc.subjecthistory of mathematics educationen_US
dc.subjectprobability theoryen_US
dc.titleΤο πρώτο βιβλίο Πιθανοτήτων στο νεοσύστατο ελληνικό κράτος. Η εισαγωγή του Λογισμού των Πιθανοτήτων στη σύγχρονη ελληνική παιδεία.en_US
dc.title.alternativeThe First Probability Textbook in the Newly Established Greek state. The introduction of Probability calculus into Modern Greek Educationen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record