Show simple item record

dc.contributor.advisorΤζεκάκη, Μαριάννα
dc.contributor.authorΠαπαβασιλείου, Γεώργιος
dc.contributor.authorPapavasileiou, Georgios
dc.date.accessioned2023-05-08T08:12:58Z
dc.date.available2023-05-08T08:12:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3532
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνάται η επίδραση του πλαισίου της διερευνητικής δραματοποίησης με τη χρήση θεατρικών – δραματικών τεχνικών στη διδασκαλία μαθηματικών εννοιών και συγκεκριμένα στην κατανόηση της υπέρβασης δεκάδας και στην αφαίρεση ως πρόσθεση. Αρχικά έγινε διευκρίνιση του όρου «πρώτη αρίθμηση» αλλά και των σταθερών σχέσεών του ως το 20. Επίσης έγινε διευκρίνιση του όρου «νοερός υπολογισμός», ο οποίος συμπεριλαμβάνει τις έννοιες εννοιολογική και διαδικαστική κατανόηση, στρατηγικές, σύγκριση γραπτών αλγόριθμων και νοερών στρατηγικών, τρόποι διδασκαλίας, δυσκολίες και λόγοι δυσκολιών. Επιπλέον όσον αφορά τη «δραματοποίηση στην εκπαίδευση» παρουσιάζονται η σημασία, τα χαρακτηριστικά, καθώς και η σχέση της με τη μαθηματική εκπαίδευση. Στην έρευνα συμμετείχαν δύο τμήματα της Α΄ τάξης δημόσιου δημοτικού σχολείου, αποτελούμενο κάθε τμήμα από 19 μαθητές• 2 μαθητές εξ αυτών με μαθησιακές δυσκολίες. Η έρευνα ήταν ποιοτική και ποσοτική, επιλέχθηκε η μέθοδος του διδακτικού πειράματος (teachingexperiment) και πραγματοποιήθηκαν συνεντεύξεις βασισμένες σε έργα (taskbasedinterview). Τα έργα που δόθηκαν στους μαθητές κατά το στάδιο της πρόσθεσης αποτελούνταν από δύο άξονες. Στον πρώτο άξονα εξετάσαμε τις γνώσεις των μαθητών στις σχέσεις των αριθμών στην πρώτη δεκάδα, καθώς και το επίπεδο της στρατηγικής που χρησιμοποιούν. Στον δεύτερο άξονα εξετάσαμε τις γνώσεις των μαθητών στην υπέρβαση της δεκάδας προσθετικά, σε συνδυασμό με το επίπεδο αλλά και το υποεπίπεδο στρατηγικής που χρησιμοποίησαν για την επίλυση των ασκήσεων. Κατά το στάδιο της αφαίρεσης τα έργα που δόθηκαν στους μαθητές αποτελούνταν από τρεις άξονες. Στον πρώτο άξονα θέλαμε να διαπιστώσουμε την διατηρησιμότητα της γνώσης στην υπέρβαση δεκάδας προσθετικά. Στον δεύτερο άξονα ελέγξαμε τη γνώση στην υπέρβαση δεκάδας αφαιρετικά καθώς και το επίπεδο και υποεπίπεδο στρατηγικής που χρησιμοποίησαν οι μαθητές. Και στον τρίτο άξονα ελέγξαμε κατά πόσο οι μαθητές μπόρεσαν να δημιουργήσουν συνδέσεις των δύο πράξεων, ώστε να διαπιστωθεί η κατανόηση της πρόσθεσης και της αφαίρεσης στην υπέρβαση δεκάδας. Τα αποτελέσματα μάς δείχνουν ότι η διερευνητική δραματοποίηση επιδρά θετικά στην κατανόηση της υπέρβασης δεκάδας _______________________________________________________________________________________________________ In this thesis, the effect of inquiry drama is investigated, through the use of theatrical - dramatic techniques in teaching mathematical concepts, and in particular, on understanding the decade and the subtraction as addition. Originally not only was a clarification of the term first count made but also the stable relationships 20 were measured. What is more, there was a clarification of the term mental computation, which includes the concepts of conceptual and procedural understanding, strategies, comparison of written algorithms and mental strategies, ways of teaching, difficulties and reasons for difficulties. In addition to the dramatization of education, its importance, characteristics, and its relation to mathematical education are presented. The study involved two classes of the First Class of a Public Primary School, each consisting of 19 students, 2 of whom with learning disabilities. The research was qualitative and quantitative. The teaching experiment method was selected and task based interviews took place. The projects, given to students during the addition phase, consisted of two axes. In the first axis we examined students' knowledge of the relations of numbers in the first decade. In the second axis, we examined the students' knowledge of exceeding the decade additively. During the subtraction phase the tasks given to the students were made up of three axes. In the first axis we wanted to see the sustainability of knowledge on B.A.M.T. additively. In the second axis we tested knowledge B.A.M.T. deductively. In the third axis, we checked the ability of the students to make connections between the two mathematical operations in order to find out the meaning of addition and subtraction in B.A.M.T.. The results indicate that inquiry drama affects the comprehension of B.A.M.T. positivelyen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectδιδασκαλία μαθηματικών εννοιώνen_US
dc.subjectυπέρβαση δεκάδαςen_US
dc.subjectδιερευνητική δραματοποίησηen_US
dc.subjectteaching mathematical notionsen_US
dc.subjectinquiry dramaen_US
dc.subjectmental calculationsen_US
dc.titleΔιδακτική παρέμβαση για την υπέρβαση δεκάδας στην Α' Δημοτικού με διερευνητική δραματοποίησηen_US
dc.title.alternativeTeaching intervention for BAMT (Break Apart to Make Ten) in the 1st Grade of Primary School through inquiry dramaen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record