Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαλαιγεωργίου , Γεώργιος
dc.contributor.authorΔιαμαντοπούλου, Ελευθερία
dc.contributor.authorDiamantopoulou, Eleftheria
dc.date.accessioned2023-05-08T09:17:58Z
dc.date.available2023-05-08T09:17:58Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3535
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΣτην αυτορρυθμιζόμενη προσέγγιση, οι μαθητές πρέπει να ακολουθήσουν από μια αυτοκαθοδηγούμενη πορεία μάθησης με τον εκπαιδευτικό να διαδραματίσει ρόλο καθοδηγητή, μέντορα, που θα βοηθάει τους μαθητές όποτε το χρειάζονται. Χρησιμοποιήσαμε την πλατφόρμα LearnWorlds (http://www.learnworlds.com) ως περιβάλλον προβολής, καθώς είναι φιλική προς τις ταμπλέτες και προσφέρει τόσο τη δυνατότητα δημιουργίας διαδρομών μαθήματος, όσο και την ενσωμάτωση και επεξεργασία βίντεο αλληλεπιδραστικής εκμάθησης σε αυτές τις διαδρομές. Το γνωστικό περιεχόμενο των τριών μαθημάτων που δημιουργήθηκαν, καθώς και όλα τα σχετικά βίντεο, αφορούν νοητικούς εκτιμητικούς υπολογισμούς. Οι κατ’ εκτίμηση υπολογισμοί περιλαμβάνουν αριθμητικούς υπολογισμούς χρησιμοποιώντας μόνο νοερούς υπολογισμούς, όχι αριθμομηχανές και γραπτούς ακριβείς υπολογισμούς, ούτε είναι μια απλή μαντεψιά. Η παρούσα έρευνα αποτελείται από δύο συγκριτικά μέρη, την πειραματική συνθήκη, όπου οι μαθητές εργάζονται αυτορρυθμιστικά με ταμπλέτες, συνεργατικά ανά ζεύγη και με αλληλεπιδραστικά βίντεο, και την ομάδα ελέγχου όπου χρησιμοποιούνται η δασκαλοκεντρική και η εν μέρει η συνεργατική μάθηση, το απλό βίντεο και ένα φύλλο εργασίας (παραδοσιακή διδασκαλία), στα οποία έλαβαν μέρος 16 μαθητές αντίστοιχα. Πέρα από τη αλληλεπιδραστική ιστορία που κατασκευάστηκε και των ερωτηματολογίων (pro & post-test) που δημιουργήθηκαν για τον έλεγχο της αποτελεσματικότητας και της χρηστικότητας των αλληλεπιδραστικών βίντεο για την διερεύνηση ανάπτυξης των στρατηγικών των κατ’ εκτίμηση υπολογισμών, κατασκευάστηκε και ένα ερωτηματολόγιο στάσεων για την αξιολόγηση της εφαρμογής επεξεργασίας βίντεο. Στις στάσεις αυτές συμπεριλαμβάνεται η ευχρηστία, η ικανοποίηση και γνωστική αποτελεσματικότητα της εφαρμογής. Τα στατιστικά αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι, αν και στις δύο πειραματικές συνθήκες οι μαθητές είχαν παρόμοια εξέλιξη των στρατηγικών τους στους κατ’ εκτίμηση υπολογισμούς, από τις παρατηρήσεις πεδίου, τα ερωτηματολόγια στάσεων και τις συλλογικές συνεντεύξεις η ομάδα των μαθητών με τις ταμπλέτες υπερέχει στην ανάπτυξη των αυτορρυθμιστικών και συνεργατικών τους δεξιοτήτων και ικανοτήτων, με τη διαμεσολάβηση της φορητής μάθησης και της αξιοποίησης των αλληλεπιδραστικών βίντεο. Είναι αναγκαία η μελλοντική έρευνα της αποδοτικότητας και χρηστικότητας της φορητής, αυτορρυθμιζόμενης μάθησης στη σύγχρονη παιδαγωγική, με την παράλληλη αξιοποίηση των δυναμικών δυνατοτήτων των αλληλεπιδραστικών βίντεο ______________________________________________________________________________ In the self-regulated approach, students have to follow a learning path by themselves and the instructor from the first moment of the lesson will hold a mentoring role and support students whenever they need to. We exploited the platform LearnWorlds (http://www.learnworlds.com) as the delivery environment since it is tablet friendly, and offers both the opportunity to create lesson paths and embed and edit interactive learning video in these paths. The domain knowledge and all the related video concern mental calculations. Mental calculations comprise arithmetical calculations using only the human brain, with no help from any other supplies, for example, a calculator. A 4-hour course was designed about mental calculations in the e-learning environment which was mainly consisted of interactive videos. The interactive video contained pointers, navigation menus, inductive questions, rhetoric questions, internal video links, external video links, inter-path links, further activities inside (such as reading an e-text, or answering a questionnaire) and outside (such as completing a worksheet) the electronic environment. The course was offered to 16 students of 6th grade of an elementary school. Data collection was actualized through a pre-post questionnaire, an experience questionnaire assessing the perceived value of the learning environment and the perceived learning value of the pedagogical approach, researchers’ observation and focus group. In order to determine the effectiveness and the efficiency of exploiting interactive video and tables for self-regulated learning, we have also designed a 4-hour instructional intervention without the use of tablets or interactive video but with the aim of maintaining the equivalence between the instructional material and the related activities with the ones of the electronic platform. This intervention takes place these days with a classroom of 16 students of 6th grade of another elementary school. Data collection will be conducted again through a pre-post questionnaire, an experience questionnaire, researchers’ observation and focus group. The results showed that, although there was a huge, exciting and interesting adaption of the tablets & the interactive video in the learning process, the cognitive results of learning the strategies of the estimated calculations did not seem to differ significantly from the traditional instructional process. However, the students in the experimental condition not only developed more interest in the learning material by attending a larger amount (a whole lesson) than the control group, cultivated their self-regulatory skills and abilities. Future research into the efficiency and efficacy of portable, self-regulated learning in modern pedagogy is needed, while taking advantage of the dynamic potential of interactive video-based lessons.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectαυτορρυθμιζόμενη μάθησηen_US
dc.subjectταμπλέτεςen_US
dc.subjectφορητή μάθησηen_US
dc.subjectιnteractive videoen_US
dc.subjectmental calculationsen_US
dc.subjectself-paced learningen_US
dc.titleΑυτορρυθμιζόμενη μάθηση σε σχολική τάξη με ταμπλέτες και αλληλεπιδραστικό βίντεο ή παραδοσιακή διδασκαλία; Μια συγκριτική διερευνητική έρευνα σχετικά με την εκμάθηση στρατηγικών της υπολογιστικής εκτίμησηςen_US
dc.title.alternativeSelf-regulated learning in the classroom with tablets and interactive video or traditional teaching? A comparative study for learning about mental calculationsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record