Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Ελένη
dc.contributor.authorΑλεξανδρίδου, Ελένη- Μαρία
dc.contributor.authorAlexandridou, Eleni- Maria
dc.date.accessioned2023-05-09T09:10:12Z
dc.date.available2023-05-09T09:10:12Z
dc.date.issued2022-09
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3546
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα πτυχιακή εργασία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος σπουδών του Τμήματος Νηπιαγωγών της Παιδαγωγικής Σχολής Φλώρινας και είχε ως σκοπό τη διδασκαλία του Κύκλου του Νερού στο Νηπιαγωγείο. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, υλοποιήθηκε έρευνα από τον Νοέμβριο έως και τον Δεκέμβριο του 2021, στο 1 ο Νηπιαγωγείο Φλώρινας και συγκεκριμένα στο κλασσικό τμήμα, όπου συμμετείχαν δέκα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Ο διδακτικός σχεδιασμός του Υδρολογικού Κύκλου βασίστηκε στη Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ), που υλοποιήθηκε κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας αυτόνομης διδασκαλίας με τίτλο «Εμένα με νοιάζει (νοιάζομαι και δρω). Περιβάλλον: Ο κύκλος του νερού». Η Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ), βάσει της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, θεωρήθηκε ως το ιδανικό μέσο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, στις οποίες ανήκει και ο Κύκλος του Νερού, αφού υποστηρίζει τη μάθηση και τη διδασκαλία στον επικοδομητισμό (κονστρουκτιβισμό). Επιπλέον, η Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία (ΔΜΑ) εκτιμάται πως αποτελεί τον καλύτερο τρόπο διδασκαλίας των φυσικών επιστημών, καθώς αποτελείται από ενέργειες όπως ο σχεδιασμός, η ανάπτυξη, η εφαρμογή και η αξιολόγηση, που μοιάζουν με μια κυκλική διαδικασία και εφαρμόζονται κατ’ εξακολούθηση έχοντας συμπεριλάβει και τις απαραίτητες διορθώσεις κάθε φορά, έως ότου επιτευχθούν οι στόχοι. Κατά τη διάρκεια της έρευνας, τα παιδιά που συμμετείχαν στη διδασκαλία κλήθηκαν να εμπλακούν σε ποικίλες δραστηριότητες στα πλαίσια της εφαρμογής της Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας, που αποτέλεσαν υλικό για σκέψη στα παιδιά. Ωστόσο, τα παιδιά συμμετείχαν και στα τεστ προ-ελέγχου και μετα-ελέγχου, που τα τελευταία έφεραν σημαντικά αποτελέσματα όσον αφορά τις επιδώσεις των παιδιών πριν και μετά τη διδασκαλία. Επιπλέον, τα αποτελέσματα που προέκυψαν από την παρούσα έρευνα έδειξαν ότι όλοι οι κύριοι και δευτερεύοντες στόχοι επιτεύχθηκαν, αν και η εφαρμογή της μεθοδολογίας παρουσίασε κάποιες πρακτικές δυσκολίες (περιορισμούς). Ωστόσο, η παρούσα πτυχιακή εργασία, θεωρείται ως μία αξιοσημείωτη βάση για μελλοντική έρευνα, αφού βέβαια γίνουν κάποιες τροποποιήσεις ____________________________________________________________________________ The present thesis was implemented in the context of the Kindergarten Department curriculum of Florina School of Education and was aimed to teach the Water Cycle in Kindergarten. In order to achieve this goal, this research was carried out from November to December 2021, in the 1st Kindergarten of Florina, and specifically in the classic class, where the participants were ten preschool kids. The teaching design of the Hydrological cycle was based on the Teaching Learning Sequence (TLS), which was implemented during the weekly autonomous tuition, entitled "I care (I care, and I act). Environment: The Water Cycle". Based on the bibliographic review, the Teaching Learning Sequence (TLS) was the ideal mean of teaching natural sciences, to which the Water Cycle also belongs, since it supports learning and teaching in constructivism. Additionally, the Teaching Learning Sequence (TLS) is esteemed as the finest mean of teaching natural sciences, as it consists of actions such as planning, developing, implementing, and evaluating, which resemble a circular process and are applied continuously, each time, have included all the necessary corrections until the goal is achieved. During the research, the children who participated in the teaching activity were asked to be involved in various activities in the context of the Teaching Learning Sequence's implementation, which was significant material for them to think about (food for thought). However, the children also participated in pre-control and post-control tests, in which the latter brought significant results regarding children's performance before and after the tuition. Furthermore, the results obtained from the present research indicated that all the principal and secondary objectives were achieved, although the methodology's implementation presented some practical difficulties (limitations). However, this thesis is estimated as a remarkable basis for future research if certain modifications are made.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectΚύκλος του Νερούen_US
dc.subjectΥδρολογικός Κύκλοςen_US
dc.subjectΜοντελοποίησηen_US
dc.subjectWater Cycleen_US
dc.subjectHydrological Cycleen_US
dc.subjectModelingen_US
dc.titleΔιδασκαλία του κύκλου του νερού στο Νηπιαγωγείοen_US
dc.title.alternativeTeaching the cycle of water in early childhood educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record