Show simple item record

dc.contributor.advisorΝικολαντωνάκης, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΤσουγκράνης, Κώστας
dc.contributor.authorTsougranis, Kostas
dc.date.accessioned2023-05-18T08:20:35Z
dc.date.available2023-05-18T08:20:35Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3564
dc.descriptionΜεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών: Επιστήμες της Αγωγής: Διδακτική των Μαθηματικώνen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει τους μαθητές σε επαφή με την έννοια της αναλυτικής γεωμετρίας, στην οποία παραδοσιακά παρουσιάζουν δυσκολίες κατανόησης. Το αντικείμενο των κωνικών τομών προσεγγίζεται διδακτικά μέσω της αλγεβρικής αντιμετώπισης των σχετικών καμπυλών, δίνοντας ελάχιστη ή και καθόλου έμφαση στη γεωμετρική τους υπόσταση. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε κατά πόσον η συνδυαστική χρήση Ευκλείδειας και αναλυτικής γεωμετρίας στην μελέτη των κωνικών τομών μπορεί να οδηγήσει στην πληρέστερη κατανόησή τους. Παράλληλα, η διδακτική παρέμβαση, μέσω της χρήσης απλών γεωμετρικών μεθόδων και εργαλείων, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του συγκεκριμένου μαθηματικού αντικειμένου στο ιστορικό πλαίσιο που αποτέλεσε το έναυσμα για την εκτενή και διαχρονική μελέτη τους. Συγκεκριμένα υλοποιείται η επίλυση του προβλήματος του διπλασιασμού του κύβου που πρότεινε ο Μέναιχμος περί το 350 π.Χ. Το πρόβλημα αυτό, που αποτέλεσε ένα από τα διάσημα τρία άλυτα προβλήματα της αρχαιότητας, επιλύεται από τους ίδιους τους μαθητές υπό την καθοδήγηση του ερευνητή και διερευνάται πώς η επίλυσή του επηρεάζει τη στάση τους απέναντι στο μάθημα _____________________________________________________________________________________________________ The present study, is a design research study regarding the teaching of conic sections. The specific topic is part of the curriculum of the eleventh grade mathematics, for the students of science and economics direction. The students get acquainted with the concepts of analytical geometry, something that traditionally poses them understanding difficulties. The conic sections topic is didactically approached through the algebraic study of the regarding curves, giving little or no emphasis to their geometrical essence. The study investigates the degree of understanding achieved, via the combination of Euclidean and analytical geometry in the study of conic sections. Furthermore, the didactic intervention makes use of simple geometrical methods and tools in order to place this specific mathematical object in it’s historical context which was the starting point of their thorough and intertemporal study. More specifically, the solution of the doubling of the cube problem suggested by Menaechmus around 350 B.C. is implemented. This problem, which was one of the famous unsolved problems of antiquity, is being solved by the students under the researcher’s guidance and the way their attitude towards the course is influenced by the implementation of the solution is investigated.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectκωνικές τομέςen_US
dc.subjectαναλυτική γεωμετρίαen_US
dc.subjectευκλείδεια γεωμετρίαen_US
dc.subjectAnalytical geometryen_US
dc.subjectEuclidean geometryen_US
dc.subjectConic sectionsen_US
dc.titleΔιδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομώνen_US
dc.title.alternativeDidactic use of history of mathematics in the teaching of conic sectionsen_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record