• Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Ιδρυματικό Καταθετήριο
    • Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας των κωνικών τομών

    Thumbnail
    View/Open
    Tsougranis Kostas.pdf (2.642Mb)
    Date
    2022
    Author
    Τσουγκράνης, Κώστας
    Tsougranis, Kostas
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    Η παρούσα εργασία αφορά στην υλοποίηση διδακτικού σχεδιασμού σχετικά με τη διδασκαλία των κωνικών τομών. Το συγκεκριμένο αντικείμενο εντάσσεται στην ύλη των μαθηματικών της θετικής κατεύθυνσης της Β’ Λυκείου που φέρνει τους μαθητές σε επαφή με την έννοια της αναλυτικής γεωμετρίας, στην οποία παραδοσιακά παρουσιάζουν δυσκολίες κατανόησης. Το αντικείμενο των κωνικών τομών προσεγγίζεται διδακτικά μέσω της αλγεβρικής αντιμετώπισης των σχετικών καμπυλών, δίνοντας ελάχιστη ή και καθόλου έμφαση στη γεωμετρική τους υπόσταση. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε κατά πόσον η συνδυαστική χρήση Ευκλείδειας και αναλυτικής γεωμετρίας στην μελέτη των κωνικών τομών μπορεί να οδηγήσει στην πληρέστερη κατανόησή τους. Παράλληλα, η διδακτική παρέμβαση, μέσω της χρήσης απλών γεωμετρικών μεθόδων και εργαλείων, αποσκοπεί στην τοποθέτηση του συγκεκριμένου μαθηματικού αντικειμένου στο ιστορικό πλαίσιο που αποτέλεσε το έναυσμα για την εκτενή και διαχρονική μελέτη τους. Συγκεκριμένα υλοποιείται η επίλυση του προβλήματος του διπλασιασμού του κύβου που πρότεινε ο Μέναιχμος περί το 350 π.Χ. Το πρόβλημα αυτό, που αποτέλεσε ένα από τα διάσημα τρία άλυτα προβλήματα της αρχαιότητας, επιλύεται από τους ίδιους τους μαθητές υπό την καθοδήγηση του ερευνητή και διερευνάται πώς η επίλυσή του επηρεάζει τη στάση τους απέναντι στο μάθημα _____________________________________________________________________________________________________ The present study, is a design research study regarding the teaching of conic sections. The specific topic is part of the curriculum of the eleventh grade mathematics, for the students of science and economics direction. The students get acquainted with the concepts of analytical geometry, something that traditionally poses them understanding difficulties. The conic sections topic is didactically approached through the algebraic study of the regarding curves, giving little or no emphasis to their geometrical essence. The study investigates the degree of understanding achieved, via the combination of Euclidean and analytical geometry in the study of conic sections. Furthermore, the didactic intervention makes use of simple geometrical methods and tools in order to place this specific mathematical object in it’s historical context which was the starting point of their thorough and intertemporal study. More specifically, the solution of the doubling of the cube problem suggested by Menaechmus around 350 B.C. is implemented. This problem, which was one of the famous unsolved problems of antiquity, is being solved by the students under the researcher’s guidance and the way their attitude towards the course is influenced by the implementation of the solution is investigated.
    URI
    https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3564
    Collections
    • Μεταπτυχιακές Εργασίες ΔΔΠΜΣ «Διδακτική των Μαθηματικών»

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     

    Χρήσιμα

    Έντυπα παράδοσηςΔιδακτορικής ΔιατριβήςΜεταπτυχιακής Διπλ. ΕργασίαςΠτυχιακής/Διπλωματικής ΕργασίαςΟδηγίες κατάθεσης εργασιών

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV