Απόψεις εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο
Abstract
Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η μελέτη και ο σχολιασμός των απόψεων των εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο.Αναλυτικότερα, η δομή της εργασίας αποτελείται από τρία κεφάλαια.Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται αναφορά στην ιστορική αναδρομή του Γλωσσικού Ζητήματος και στη συνέχεια παρουσιάζεται η σύσταση του Εκπαιδευτικού Ομίλου καθώς και οι σημαντικές προσωπικότητες που έλαβαν χώρα σε αυτό. Επιπροσθέτως, παρουσιάζεται η θεσμοθέτηση της Δημοτικής ως επίσημης γλώσσας του Ελληνικού Κράτους και το πρώτο κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την οριστική λύση του Γλωσσικού Ζητήματος. Στο δεύτερο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας, μελετάται το λόγιο στοιχείο και αναλύεται η ποικιλότητα και η λειτουργία του στη σύγχρονη κοινή Νέα Ελληνική. Το τρίτο σκέλος της εργασίας αποτελεί το ερευνητικό κομμάτι της καθώς παρουσιάζονται και σχολιάζονται τα ευρύματα που σχετίζονται με τις απόψεις των εκπαιδευτικών για το Γλωσσικό Ζήτημα και το Λόγιο Στοιχείο
_________________________________________________________________________________________________
The purpose of this thesis is to study and comment on the views of the teachers on the Linguistic Issue and the Logical Element. More specifically, the structure of the thesis consists of three chapters.In the first chapter, reference is made to the historical review of the Linguistic Issue and then the formation of the Educational Group is presented as well as the important personalities who took part in it. In addition, the institutionalization of Primary as the official language of the Greek State is presented and the first chapter concludes with the final solution of the Language Issue.In the second chapter of this thesis, the scholarly element is studied and its diversity and function in modern Common Modern Greek is analyzed. The third part of the paper is the research part, as the topics related to the teachers' views on the Language Issue and the Logical Element are presented and commented on.