Show simple item record

dc.contributor.advisorΑνδρεοπούλου, Αθανασία
dc.contributor.authorΚάρτα, Βαρβάρα
dc.contributor.authorKarta, Varvara
dc.date.accessioned2023-06-08T09:26:36Z
dc.date.available2023-06-08T09:26:36Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3599
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΗ συγκεκριμένη επιστημονική εργασία πραγματεύεται το ζήτημα των δυσκολιών του γραπτού λόγου που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Πιο συγκεκριμένα, εξετάζει την επίδραση αποτελεσματικών διδακτικών παρεμβάσεων στην ανάπτυξη των ικανοτήτων παραγωγής περιγραφικού και αφηγηματικού γραπτού λόγου. Οι διδακτικές παρεμβάσεις σχεδιάστηκαν και εφαρμόστηκαν από την ερευνήτρια. Εφαρμόστηκαν σε ένα αγόρι ηλικίας εννέα χρονών με ειδικές μαθησιακές διαταραχές - αναπτυξιακή δυσγραφία που φοιτά στη Γ΄ Δημοτικού. Τα συμπεράσματα από τις παρεμβάσεις επέδειξαν ότι οι κατάλληλες διδακτικές παρεμβάσεις οδηγούν στην βελτίωση των δεξιοτήτων παραγωγής περιγραφικού και αφηγηματικού γραπτού λόγου. Το περιεχόμενο των διδακτικών παρεμβάσεων οργανώθηκε με δραστηριότητες κλιμακούμενης και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Λαμβάνοντας υπόψη τα είδη του γραπτού λόγου και το γνωστικό και λεξιλογικό επίπεδο του μαθητή, σχεδιάστηκαν παρεμβάσεις με γνώμονα τη βελτίωση του περιγραφικού λόγου και άλλες έξι για τη βελτίωση του αφηγηματικού γραπτού λόγου. Κατά την διάρκεια των παρεμβάσεων κρατούνταν ημερολόγια. Η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων επιτεύχθηκε με το «Εργαλείο Διερεύνησης Δυσκολιών». Τα αποτελέσματα κατέδειξαν ότι παρουσιάστηκε σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις του μαθητή σε ό,τι αφορά τα δομικά συστατικά ενός γραπτού κειμένου, στην παραγραφοποίηση, στην χρήση σημείων στίξης, πως ξεκινά και πως λήγει μια πρόταση. Ωστόσο, η βελτίωση που πραγματοποιήθηκε με μικρότερη επιτυχία αφορά τον εμπλουτισμό του λεξιλογίου σε γραπτά κείμενα στις αλλαγές της δεύτερης προσπάθειας- αυτοαξιολόγησης του γραπτού του μαθητή. _______________________________________________________________________________________ This scientific paper deals with the issue of writing difficulties faced by students with learning difficulties. More specifically, it examines the impact of effective teaching interventions on the development of descriptive and narrative writing skills. The teaching interventions were designed and implemented by the researcher. They were applied to a nine-year-old boy with specific learning disorder - developmental dysgraphia who is attending third grade. Findings from the interventions demonstrated that appropriate instructional interventions lead to improved descriptive and narrative writing production skills. The content of the teaching interventions was organized with activities of graduated and graded difficulty. Considering the types of writing and the cognitive and vocabulary level of the learner, interventions were designed to improve descriptive writing and six others to improve narrative writing. Diaries were kept during the interventions. The assessment of the results was achieved with the "Difficulty Investigation Tool". The results showed that there was a significant improvement in the student's performance in terms of the structural components of a written text, paragraphing, use of punctuation, how a sentence begins and ends. However, the improvement that occurred with less success related to vocabulary enrichment in written texts in the changes of the second attempt- self-assessment of the student's writingen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectπροβλήματα στον γραπτό λόγοen_US
dc.subjectμαθησιακές δυσκολίες διαταραχέςen_US
dc.subjectαναπτυξιακή δυσγραφίαen_US
dc.subjectproblems in writingen_US
dc.subjectlearning difficulties - disordersen_US
dc.subjectdevelopmental dysgraphiaen_US
dc.titleΔιδακτικές παρεμβάσεις για την βελτίωση παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητή με μαθησιακές δυσκολίες της Γ' τάξηςen_US
dc.title.alternativeTeaching interventions to improve the production of writing in 3rd grade studentsen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record