dc.description.abstract | Πολλά παιδιά με κινητικά προβλήματα έρχονται αντιμέτωπα με την
περιθωριοποίηση και την απομόνωση από την προσχολική (κιόλας) ηλικία,
μένοντας πολλές φορές αμέτοχα από τις κινητικές δραστηριότητες του
νηπιαγωγείου. Σκοπός της εργασίας είναι να αναλύσουμε τα κινητικά
προβλήματα που πιθανόν εμφανίζονται συχνότερα στο χώρο της
(προσχολικής) εκπαίδευσης και να προσαρμόσουμε στους χώρους του
μαθησιακού περιβάλλοντος κανόνες και δραστηριότητες, ώστε να
εξυπηρετούν τις ανάγκες αυτών των παιδιών, χωρίς να δημιουργείται
πρόβλημα. Στο πρώτο μέρος της εργασίας γίνεται αναφορά στην ιστορική
αναδρομή της Ειδικής Αγωγής και στη συνέχεια κατευθύνεται πιο ειδικά
προσδιορίζοντας εννοιολογικά και μελετώντας την Προσαρμοσμένη ή Ειδική
Αγωγή, την Προσαρμοσμένη Κινητική Αγωγή και την Αναπηρία. Επιπλέον,
μελετώνται και αναλύονται προβλήματα που προκαλούν κινητικές
δυσλειτουργίες. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται τρόποι προσαρμογής για τις
μεθόδους διδασκαλίας και το μαθησιακό περιβάλλον, ενώ περιλαμβάνονται και
προσαρμοσμένες κινητικές δραστηριότητες που χωρίζονται αναλόγως σε
τέσσερις κατηγορίες, (1. Δυσκολία κίνησης των κάτω άκρων, 2. Δυσκολία
κίνησης των άνω άκρων, 3. Προβλήματα όρασης, 4. Προβλήματα ακοής), για
την συμμετοχή όλων των παιδιών με ή χωρίς κινητικά προβλήματα. H εργασία,
τέλος, εστιάζεται στην αναγκαιότητα της εφαρμογής προσαρμοσμένης φυσικής
αγωγής στην προσχολική εκπαίδευση
_____________________________________________________________________
Many children with motor problems are faced with marginalization and isolation
from preschool (even) age, often being left out of the motor activities of the
kindergarten. The purpose of the work is to analyze the movement problems
that probably appear more often in the area of (pre-school) education and to
adapt the rules and activities in the areas of the learning environment, so that
they serve the needs of these children, without creating a problem. To achieve
this the work is divided into two parts: the Theoretical and the Practical. In the
Theoretical part, a reference is first made to the history/historical review of
Special Education and then it is directed more specifically by conceptually
defining and studying Adapted or Special Education, Adapted Motor Education
and Disability. In addition, he studies and analyzes problems that cause motor
dysfunctions. In the practical part, adaptation methods for teaching methods
and the learning environment are presented, while also included are adapted
motor activities divided accordingly into four categories, (1. Difficulty moving
the lower limbs, 2. Difficulty moving the upper limbs, 3. Vision problems, 4.
Hearing problems), for the participation of all children with or without mobility
problems. The paper concludes with the selective commentary on the necessity
for the implementation of adapted physical education in preschool education. | en_US |