dc.contributor.advisor | Καλεράντε, Ευαγγελία | |
dc.contributor.author | Λιθοξοΐδης, Χρυσοβαλάντης | |
dc.contributor.author | Lithoxoidis, Xrusovalantis | |
dc.date.accessioned | 2023-06-14T07:40:19Z | |
dc.date.available | 2023-06-14T07:40:19Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3611 | |
dc.description | Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.description.abstract | Τα κλασικά παραμύθια διαχρονικά αποτελούν εργαλεία στην παιδαγωγική και στην
ψυχαγωγία των νηπίων. Μέσα από την αφήγηση είναι εφικτή η γνωριμία του νηπίου
με διάφορες καταστάσεις και ορισμένα συναισθήματα, αλλά και η διαχείριση αυτών.
Μέσα από τα κλασικά παραμύθια νήπια και παιδιά μπορούν να καλλιεργήσουν
διάφορες δεξιότητες με ευχάριστο και ψυχαγωγικό τρόπο. Ωστόσο, οι ήρωες των
κλασικών παραμυθιών χαρακτηρίζονται από έμφυλες αναπαραστάσεις και η αφήγηση
από στερεότυπα. Η διαχείριση αυτών από το εκπαιδευτικό προσωπικό έχει μεγάλη
σημασία, ειδικά σε μία εποχή που οι σπουδές φύλου αποκτούν ολοένα και
περισσότερους υποστηρικτές και θιασώτες. Τα κλασικά παραμύθια συνεχίζουν να
έχουν παιδαγωγική αξία, ωστόσο η διαχείριση των στερεοτύπων και της έμφυλης
διχοτόμησης θεωρείται καίριο σημείο στη σύγχρονη παιδαγωγική. Με τη
διαμόρφωση εκπαιδευτικών πλάνων που μεριμνούν για τα χαρακτηριστικά της
έμφυλης ανισότητας και την άρση στερεοτύπων, τα κλασικά παραμύθια ως
παιδαγωγικό εργαλείο δύνανται να αποκτήσουν ακόμα μεγαλύτερη δυναμική.
Άλλωστε, η εκπαιδευτική πολιτική εξελίσσεται διεθνώς με σκοπό τη διαμόρφωση
μιας εκπαίδευσης που παρέχει ίσες ευκαιρίες σε κάθε μέλος της.
_____________________________________________________________________
Classic fairytales have always been tools in the pedagogy and entertainment of
toddlers. Through storytelling, it is possible for the toddler to get to know various
situations and certain emotions as well as to manage them. Through classic fairytales
toddlers and children can cultivate various skills in a pleasant and entertaining way.
However, the heroes of classic fairy tales are characterized by gender representations
and the narrative by stereotypes. The management of these by teaching staff is of
great importance, especially at a time when gender studies is gaining more and more
supporters and devotees. Classic fairytales continue to have pedagogic value. The
management of stereotypes and gender dichotomy is considered a key point in
modern pedagogy. With the formation of educational plans that take care of the
characteristics of gender inequality and the removal of stereotypes, classic fairytales
as a pedagogical tool can gain even greater momentum. After all, educational policy
is evolving internationally with the aim of shaping an education system that provides
equal opportunities to every member of it. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών | en_US |
dc.subject | κλασικά παραμύθια | en_US |
dc.subject | έμφυλες ταυτότητες | en_US |
dc.subject | στερεότυπα | en_US |
dc.subject | classic fairy tales | en_US |
dc.subject | stereotypes | en_US |
dc.subject | gender identities | en_US |
dc.title | Οι έμφυλες ταυτότητες μέσα από τα κλασσικά παραμύθια - η διαδικασία που απο την αφήγηση αναδύονται κοινωνικά στερεότυπα : μια παιδαγωκοινωνική προσέγγιση | en_US |
dc.title.alternative | Gender identities through classic fairy tales - the process by which social stereotype. Emerge from the narrative: a pedagogical approach | en_US |
dc.type | BSc thesis | en_US |