Show simple item record

dc.contributor.advisorΚωνσταντινίδου, Ευθαλία
dc.contributor.authorΚιζιμίδου, Ουρανία
dc.contributor.authorKizimidou, Ourania
dc.date.accessioned2023-06-15T07:31:43Z
dc.date.available2023-06-15T07:31:43Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3621
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΣκοπός της εργασίας αυτής είναι η μελέτη του τρόπου με τον οποίο κατασκευάζουν την επίδοση των μαθητών/ριών στο νηπιαγωγείο οι φοιτητές/ριες που σπουδάζουν νηπιαγωγοί, θέμα το οποίο έχει ελάχιστα ερευνηθεί με ποιοτικές μεθόδους. Καθώς η αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/ριών αποτελεί μια σημαντική διαδικασία στην προσχολική εκπαίδευση για τους/τις νηπιαγωγούς, γι’ αυτόν τον λόγο προέκυψε το ενδιαφέρον για τη μελέτη αυτού του θέματος. Σε σχέση με τη θεωρητική και τη μεθοδολογική της οπτική, η έρευνα βασίστηκε στο πλαίσιο της Κοινωνικής Ψυχολογίας του Λόγου. H συλλογή δεδομένων έγινε με ημι-δομημένες συνεντεύξεις όπου συμμετείχαν οκτώ φοιτήτριες του τέταρτου έτους του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας που εκπαιδεύονται ως νηπιαγωγοί, ενώ η ανάλυση επικεντρώθηκε στις λογοδοτήσεις των συμμετεχουσών. Οι συνεντεύξεις περιλάμβαναν ερωτήσεις σχετικά με την αναγκαιότητα της αξιολόγησης στο νηπιαγωγείο και με την ευθύνη που έχουν οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και τα ίδια τα παιδιά για την επίδοσή τους στις παιδαγωγικές δραστηριότητες. Σημαντικά ευρήματα από την ανάλυση των λογοδοτήσεων ήταν ότι η αξιολόγηση των παιδιών είναι μια σημαντική διαδικασία, καθώς οι εκπαιδευτικοί μέσα απ’ αυτήν παίρνουν ανατροφοδότηση και παρατηρούν την εξέλιξη του κάθε παιδιού. Επιπλέον, αναφέρεται ότι οι νηπιαγωγοί ευθύνονται για την επίδοση των παιδιών, αφού αυτοί/ες σχεδιάζουν τις δραστηριότητες. Ωστόσο, επίσης αναφέρεται ότι ευθύνονται και οι γονείς λόγω των προσδοκιών που έχουν για τα παιδιά τους, ενώ τα παιδιά ευθύνονται, αν δεν καταβάλλουν επαρκή προσπάθεια _______________________________________________________________________________________________________ The purpose of this project is to study the way early childhood student teachers construct children’s achievement in kindergarten, a topic that has been little researched with qualitative methods. The interest in the study of this topic emerged because children’s assessment is an important process for kindergarten teachers. In relation to its theoretical and methodological perspective, this research draws on Discursive Social Psychology. The collection of data was carried out with semi-structured interviews with the participation of eight female early childhood student teachers in the fourth year of studies at the University of Western Macedonia, while the analysis focused on the accounts of the participants. The interviews included questions regarding the necessity of assessment in kindergarten and the responsibility that teachers, parents and children themselves, have for children’s performance in educational activities. Important findings from the analysis of the accounts were that children’s assessment is an important process as the teachers through it get feedback and observe the development of each child. In addition, it is stated that kindergarten teachers are responsible for children's performance, since they plan these activities. However, it is also stated that parents are responsible too because of the expectations they have for their children, while children are responsible if they do not make adequate effortsen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectεπίδοση στην προσχολική εκπαίδευσηen_US
dc.subjectκοινωνικοψυχολογική ανάλυση λόγουen_US
dc.subjectλογοδοτήσεις των εκπαιδευόμενων φοιτητών/ριώνen_US
dc.subjectAchievement in early childhood educationen_US
dc.subjectsociopsychological discourse analysisen_US
dc.subjectstudent teachers’ accountsen_US
dc.titleΛογοδοτήσεις της επίδοσης των μαθητών/ριών στον λόγο των φοιτητριών και φοιτητών που σπουδάζουν νηπιαγωγοίen_US
dc.title.alternativeAccounts of pupils’ achievement in early childhood student teachers’ talken_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record