dc.description.abstract | Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας είναι η διερεύνηση των γνώσεων,
των απόψεων και των πρακτικών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και
των φοιτητών/τριων παιδαγωγικών τμημάτων αναφορικά με την διδασκαλία θεμάτων
αειφορίας και παιδικής εργασίας. Αρχικά, γίνεται μια ανάλυση των εννοιών της
αειφόρου ανάπτυξης και της εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, όπως και του
ζητήματος της παιδικής εργασίας και της σημασίας που έχει η διδασκαλία σχετικών
θεμάτων, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης προκειμένου να γίνει πλήρως
κατανοητό το θέμα που πραγματεύεται η εργασία. Στη συνέχεια, υπάρχει ανάλυση
της μεθοδολογίας της έρευνας που πραγματοποιήθηκε, με ερευνητικό της εργαλείο να
είναι το ερωτηματολόγιο και συμμετέχοντες της 102 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας
εκπαίδευσης και φοιτητές/τριες παιδαγωγικών τμημάτων. Έπειτα, παρουσιάζονται
και αναλύονται τα αποτελέσματα της έρευνας. Τέλος, γίνεται μια ερμηνεία των
αποτελεσμάτων, η εξαγωγή συμπερασμάτων βάσει αυτών και η διατύπωση
προτάσεων. Σημαντικό αποτελεί το γεγονός ότι η έρευνα κατέδειξε πως οι συνολικές
γνώσεις των συμμετεχόντων για την αειφόρο ανάπτυξη και την παιδική εργασία ήταν
περισσότερο επιφανειακές παρά ουσιαστικές, με τις πρακτικές και τις αντιλήψεις τους
αναφορικά με την διδασκαλία σχετικών θεμάτων να φανερώνουν ότι υπάρχει ανάγκη
περαιτέρω ενημέρωσης και εκπαίδευσης πάνω στο θέμα
____________________________________________________________________
The aim of this dissertation is to investigate the knowledge, opinions and
practices of primary education teachers and student of pedagogical departments
regarding the teaching of sustainability and child labour issues. At first, an analysis of
the concepts of sustainable development and education for sustainable development,
as well as the issue of child labour and the importance of teaching related topics is
done through a bibliographic review in order to fully understand the topic of the
dissertation. Then, there is an analysis of the methodology of the research carried out,
with the questionnaire as its research tool and 102 primary education teachers and
students of pedagogical departments as participants. Afterwards, the results of the
research are presented and analyzed. Finally, there is an interpretation of the results,
the drawing of conclusions based on them and the formulation of suggestions.
Importantly, the research showed that the overall knowledge of the participants about
sustainable development and child labour was more superficial than substantial, with
their practices and perceptions regarding the teaching of related topics showing that
there is a need for further information and training on the subject. | en_US |