«Παίζω και επικοινωνώ στα ελληνικά: ένα πρόγραμμα για αρχάριους μαθητές της ελληνικής γλώσσας»
Abstract
Η παρούσα εργασία, -project, με τίτλο: «Παίζω και επικοινωνώ στα ελληνικά: ένα πρόγραμμα
για αρχάριους μαθητές της ελληνικής γλώσσας», περιγράφει τη συμπεριφορά των δίγλωσσων
μαθητών σε τμήματα εκμάθησης της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε ξενόγλωσσο περιβάλλον
σε συνάρτηση με την παρακολούθησή τους από διδάσκοντες της ελληνικής αναφορικά με τη
συμμετοχή τους στην τάξη. Συγκεκριμένα, η έρευνα στοχεύει στη διερεύνηση της
διαφοροποίησης της συμμετοχής και της παρακολούθησης των παραπάνω μαθητών στην τάξη.
Η διπλωματική εργασία αποτελείταιαπό δύο μέρη, εκ των οποίων, το πρώτο μέρος συσχετίζει
την υπάρχουσα βιβλιογραφία με το δεύτερο μέρος, όπου παρουσιάζεται τοπρόγραμμα
(πρότζεκτ) το οποίο σχεδιάστηκε για τον σκοπό της παρούσας εργασίας.
Στο δεύτερο μέρος ξεκινά το πρότζεκτ, το οποίο λαμβάνεται στην πόλη Μπίτολα, στη
Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας, και η κύρια έμφαση δίνεται στους μαθητές του συλλόγου
«Πελαγονίας». Δημιουργώντας για τους μαθητές του συλλόγου «Πελαγονία», ένα πλήρες
πρόγραμμα με πολλά διαφορετικά παιχνίδια μέσα από το οποίο θα μελετούν ενεργά την
ελληνική γλώσσα, καταλήγουμε σε διαφορετικά συμπεράσματα, αλλά και σε βελτιώσεις στα
σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα. Το project αυτό, κράτησε τέσσερις μήνες, ξεκίνησε στις 7
Νοεμβρίου και ολοκληρώθηκε στις 27 Φεβρουαρίου. Τα μαθήματα έγιναν στο Σύλλογο
«Πελαγονία». Οι μαθητές, από την ομάδα Α2, μαζί με τον δάσκαλο/ερευνητή, πραγματοποίησαν
συνολικά 14 διδακτικές ώρες, εκ των οποίων οι 4 διαδικτυακές (τον Νοέμβριο) και οι υπόλοιπες
με φυσική παρουσία. Οι συμμετέχοντες ήταν συνολικά 7 μαθητές, εκ των οποίων τα 4 ήταν
κορίτσια και τα 2 ήταν αγόρια. Κατά τη διάρκεια αυτών των τεσσάρων μηνών, οι μαθητές
εμβάθυναν τις γνώσεις τους στα ελληνικά ως δεύτερη/ξένη γλώσσα μέσα από διάφορα
παιχνίδια. Η όλη διδακτική διαδικασία επέτρεψε στους μαθητές να έχουν αμοιβαία
αλληλεπίδραση, καθώς και να αναλάβουν ρόλους και ευθύνες, καθώς και να σκέφτονται και να
ανταποκρίνονται στα ελληνικά.
_______________________________________________________________________________
The present work, -project, entitled: "I play and communicate in Greek: a program for beginners
of the Greek language", describes the behavior of bilingual students in classes learning Greek as
a foreign language in a foreign language environment in relation to their monitoring by Greek
teachers regarding their participation in the class. Specifically, the research aims to investigate
the differentiation of participation and attendance of the above students in the classroom. The
thesis consists of two parts, of which, the first part correlates the existing literature with the
second part, where the program (project) designed for the purpose of this thesis is presented.
In the second part, the project begins, which is taken in the city of Bitola, in the Republic of
North Macedonia, and the main emphasis is placed on the students of the club "Pelagonia". By
creating for the students of the "Pelagonia" association, a complete program with many different
games through which they will actively study the Greek language, we come to different
conclusions, but also to improvements in modern curricula. This project lasted four months,
started on November 7th and ended on February 27th. The lessons were held at the "Pelagonia"
Association. The students, from group A2, together with the teacher/researcher, completed a total
of 14 teaching hours, of which 4 were online (in November) and the rest were in person. The
participants were a total of 7 students, of which 4 were girls and 2 were boys. During these four
months, students deepened their knowledge of Greek as a second / foreign language through
various games. The whole teaching process allowed the students to have mutual interaction, as
well as to assume roles and responsibilities, as well as to think and respond in Greek.