Show simple item record

dc.contributor.advisorΡετάλη, Άννα- Καρολίνα
dc.contributor.authorΜάρκου, Πετρούλα
dc.contributor.authorMarkou, Petroula
dc.date.accessioned2023-06-23T10:20:08Z
dc.date.available2023-06-23T10:20:08Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3656
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΤα τελευταία χρόνια έχουν γίνει αρκετές προσπάθειες διερεύνησης του σχολικού κλίματος. Αρκετές έρευνες κατέδειξαν πως αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία αποτελεσματικών σχολείων. Ωστόσο, λίγες είναι οι έρευνες στην ελληνική πραγματικότητα που ασχολήθηκαν με τη μελέτη του σχολικού κλίματος σε σχέση με την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού-μαθητή. Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση απόψεων των εκπαιδευτικών, αναφορικά με τον τρόπο που αντιλαμβάνονται την αλληλεπίδραση τους με το μαθητικό σύνολο. Πιο συγκεκριμένα, επιδιώκεται η μελέτη δύο παραμέτρων, το «επίπεδο σπουδών» και τα «έτη προϋπηρεσίας», συγκριτικά με τις αντιλήψεις του δείγματος. Η παρούσα μελέτη αποτελεί μεγάλο ενδιαφέρον, καθώς εξετάζει αν κάποια από τα δημογραφικά στοιχεία των εκπαιδευτικών επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται τον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρεται εντός της τάξης. Το δείγμα της έρευνας, αποτελείται από 81 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης που εργάζονται στο δημόσιο τομέα. Για την εξέταση ερευνητικών ζητημάτων αξιοποιήθηκε το σταθμισμένο εργαλείο «Questionnaire on Teacher Interaction (QΤΙ)» των Wubbels, Creton και Hooymayers (1985). Βρέθηκε ότι, σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς της έρευνας, δεν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά στις απόψεις εκπαιδευτικών για την αλληλεπίδραση τους με τους μαθητές, με βάση το επίπεδο σπουδών τους και τα χρόνια διδακτικής εμπειρίας, εκτός από τις απόψεις τους για τον τρόπο διοίκησης της τάξης. Τέλος, τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας είναι σημαντικά, διότι βρέθηκε πως τα επιπλέον πτυχία και έτη εργασίας δεν κάνουν καλύτερο το δάσκαλο ως προς τη διαπροσωπική τους σχέση με τους/τις μαθητές/τριες. _______________________________________________________________________________________ In recent years, several attempts have been made to investigate school climate. Several studies have shown that it is one of the most important factors that contribute to the creation of effective schools. However, there are few researches in the Greek reality that dealt with the study of the school climate in relation to the teacher-student interaction. The main purpose of this research is to investigate teachers' opinions, regarding the way they perceive their interaction with the student body. More specifically, the study of two parameters, "level of study" and "years of service", compared to the perceptions of the sample. The present study is of great interest as it examines whether any of the teachers' demographics influence how they perceive how they behave in the classroom. The research sample consists of 81 Primary Education teachers who work in the public sector. To examine research questions, the weighted tool "Questionnaire on Teacher Interaction (QTI)" by Wubbels, Creton and Hooymayers (1985) was used. It was found that, according to the teachers in the survey, there is no statistically significant difference in teachers' opinions about their interaction with students, based on their level of study and years of teaching experience, except for their opinions on how to manage the classroom. Finally, the results of this research are important, because it was found that additional degrees and years of work do not make the teacher better in terms of his/her interpersonal relationship with the students.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectσχολικό κλίμαen_US
dc.subjectαλληλεπίδρασηen_US
dc.subjectμορφωτικό επίπεδοen_US
dc.subjectschool climateen_US
dc.subjectinteractionen_US
dc.subjecteducational levelen_US
dc.titleΣχολικό κλίμα: Απόψεις εκπαιδευτικών για την αλληλεπίδραση εκπαιδευτικών-μαθητώνen_US
dc.title.alternativeSchool climate: Teachers' views of teacher-student interactionen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record