Show simple item record

dc.contributor.authorΕυθυμίου, Γεώργιος
dc.date.accessioned2023-06-23T10:26:11Z
dc.date.available2023-06-23T10:26:11Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3658
dc.description.abstractΗ παιχνιδοποίηση (gamification) αποτελεί μία σύγχρονη τεχνολογική τάση των πληροφοριακών συστημάτων που βρίσκει εφαρμογή σε πολλούς διακριτούς τομείς. Οι επικρατέστεροι ορισμοί του gamification συγκλίνουν στο ότι είναι η χρήση της λογικής του παιχνιδιού, των προσεγγίσεών του και των στοιχείων του σε ένα διαφορετικό όμως πλαίσιο από αυτό των παιχνιδιών. Η παιχνιδοποίηση θεωρείται υπεύθυνη για την αύξηση της εμπλοκής και της δέσμευσης των χρηστών. Οι εκπαιδευτικοί στη σύγχρονη εποχή προσπαθούν να προσαρμόσουν τη διδασκαλία τους σε διαφορετικά μαθησιακά στυλ και να προσελκύσουν το ενδιαφέρον των μαθητών, ενστερνιζόμενοι τις νέες απαιτήσεις και παρακολουθώντας τις τεχνολογικές εξελίξεις. Την τελευταία δεκαετία παρατηρείται αλματώδης ανάπτυξη και εκτεταμένη χρήση της παιχνιδοποίησης, ενώ αντίστοιχα από το 2020 λόγω της πανδημίας η ηλεκτρονική μάθηση και συνακολούθως η παιχνιδοποίηση επικράτησαν στην εκπαιδευτική διαδικασία. Πλήθος μελετών σχετίζεται με την παιχνιδοποίηση και την εφαρμογή της στα εκπαιδευτικά πλαίσια, προκρίνοντας τα κίνητρα και την εμπλοκή που επιφέρει στο μαθητή. Ωστόσο εντοπίζεται ένα μεγάλο κενό στις έρευνες που αφορά την διερεύνηση των στάσεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών για την παιχνιδοποίηση, αλλά εξίσου μεγάλο κενό εντοπίζεται και στη μελέτη της πραγματικής χρήσης της στο Ελληνικό εκπαιδευτικό πλαίσιο. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη μελέτη των στάσεων των Ελλήνων εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας έναντι της παιχνιδοποίησης, καθώς και στη μελέτη της πραγματικής χρήσης της στο εκπαιδευτικό πλαίσιο. Οι επιμέρους στόχοι της εργασίας είναι η διερεύνηση των στάσεων των εκπαιδευτικών για την παιχνιδοποίηση, η εξοικείωσή τους και η αντίστοιχη γνώση τους. Παράλληλα, μελετώνται τα στοιχεία της παιχνιδοποίησης, η χρήση τους από τους εκπαιδευτικούς και οι τυχόν μεταβλητές που επιδρούν στη χρήση της παιχνιδοποίησης ή της απόρριψής της στο σχολικό πλαίσιο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε στην παρούσα έρευνα είναι η δειγματοληπτική έρευνα. Στην παρούσα έρευνα βρέθηκε ότι οι καθηγητές της Δευτεροβάθμιας κατέχουν θετική στάση έναντι της παιχνιδοποίησης. Τα δημογραφικά στοιχεία (φύλο, ηλικία, εμπειρία) των εκπαιδευτικών αναδείχθηκε ότι δεν επιδρούν στη στάση τους. Η χρήση της παιχνιδοποίησης είναι περιορισμένη στο σχολικό πλαίσιο και έρχεται σε αντιδιαστολή προς τη θετική στάση, καθώς η πλειοψηφία των συμμετεχόντων (53,1%) δηλώνει ότι έχει εφαρμόσει την παιχνιδοποίηση κατά το προηγούμενο έτος από καμία έως και μία φορά. Η ειδικότητα της εκπαίδευσης βρέθηκε ότι επιδρά στη χρήση και στην προθυμία εφαρμογής της παιχνιδοποίησης.en_US
dc.description.sponsorshipΕπιβλέπων καθηγητής: Αντωνιάδης Ιωάννηςen_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΕυθυμίου, Γεώργιοςen_US
dc.subjectΠαιχνιδοποίηση, εκπαίδευση, κίνητρα, θεωρίες μάθησης, εμπλοκή, μαθησιακά αποτελέσματα, στάσεις.en_US
dc.titleΗ παιχνιδοποίηση στην εκπαίδευση, οι στάσεις των εκπαιδευτικών και η χρήση της στην ελληνική Δευτεροβάθμια εκπαίδευσηen_US
dc.typeThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record