dc.contributor.advisor | Παπαδοπούλου, Πηνελόπη | |
dc.contributor.author | Σπαρτοπούλου, Ελένη | |
dc.contributor.author | Spartopoulou, Eleni | |
dc.date.accessioned | 2023-06-23T10:43:23Z | |
dc.date.available | 2023-06-23T10:43:23Z | |
dc.date.issued | 2023-06 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3660 | |
dc.description | Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών | en_US |
dc.description.abstract | Στην παρούσα εργασία μελετάται η σημασία της Τέχνης στην Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση.
Η εργασία χωρίζεται σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος έγινε βιβλιογραφική
έρευνα και αναζητήθηκαν πηγές για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕ) και την
Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη (ΕΑΑ) καθώς και την σημασία της Τέχνης και
τις μορφές στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Στο δεύτερο στάδιο πραγματοποιήθηκε έρευνα με την χρήση ημιδομημένων
συνεντεύξεων για τις απόψεις που έχουν οι εκπαιδευτικοί και οι φοιτητές για την
σημασία της Τέχνης στην εκπαίδευση και ειδικότερα στην Περιβαλλοντική
Εκπαίδευση. Το σύνολο των συμμετεχόντων ήταν 10 άτομα, 5 εκπαιδευτικοί και 5
φοιτητές της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με τη
μέθοδο της συνεχούς σύγκρισης.
Οι ερωτήσεις- απαντήσεις κατηγοριοποιήθηκαν σε 3 άξονες και τα
αποτελέσματα διαχωρίστηκαν σύμφωνα με τις απόψεις των εκπαιδευτικών από των
φοιτητών και έπειτα αναλύθηκαν εις βάθος. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι
περισσότεροι εκπαιδευτικοί κάνουν το μάθημα ΠΕ στο σχολείο τους και αξιοποιούν
την τέχνη ως εργαλείο εκπαίδευσης κατά την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά και κατά
την ΠΕ.
Οι απαντήσεις των φοιτητών έδειξαν ότι οι περισσότεροι έχουν γνώσεις
σχετικά με την ΠΕ και αυτές είτε προέρχονται από προσωπικό ενδιαφέρον είτε από
μαθήματα του Πανεπιστημίου. Όλοι οι συμμετέχοντες από τους φοιτητές συμφώνησαν
στην θετική επίδραση που έχει η τέχνη στην εκπαίδευση. Όσον αφορά την ΠΕ με βάση
την τέχνη, υπήρχαν φοιτητές που γνώριζαν λεπτομέρειες και τεχνικές σχετικά με την
περιβαλλοντική τέχνη και οι υπόλοιποι απάντησαν θετικά στην συμβολή της τέχνης
στην ΠΕ.
Στο σύνολο της έρευνας φάνηκε ότι οι περισσότεροι από τους συμμετέχοντες
είτε εκπαιδευτικοί, είτε φοιτητές θα εστίαζαν στην ΠΕ γιατί θεωρούν ότι είναι μείζονος
σημασίας στη συγκεκριμένη περίοδο όπου η κλιματική αλλαγή επηρεάζει το μέλλον
της ανθρώπινης ζωής και φύσης.
____________________________________________________________________________
In this research, is examined the contribution of Art in Environmental Education.
In the first stage, a bibliographic survey was conducted and sources were
searched for Environmental Education (EE) and Education for Sustainable
Development (ESD) and the importance of Art and its forms in the educational
process.
In the second stage, a survey was conducted using semi-structured interviews
of teachers and students views on the importance of Art in education and particularly
in Environmental Education (EE). The total number of participants was 10, 5 teachers
and 5 students of primary education. The analysis of the results was done using the
concomparison method.
The answers were categorized into 3 axes and the results were separated
according to the views of teachers and students and then analyzed in depth. The results
showed that most of the teachers do the EE lesson in their school and they use art as an
educational tool during the educational process and EE.
The students' responses showed that most of them have knowledge about EE
and this knowledge is either from personal interest or from university courses. All of
the student participants agreed on the positive impact that art has on education.
Regarding art-based EE, there were students who knew details and techniques about
environmental art and others that responded positively on the contribution of art to EE.
Throughout the survey it seemed that most of the participants either teachers or
students would focus on EE because they consider it of major importance in this period
where climate change affects the future of human life and nature. | en_US |
dc.language.iso | gr | en_US |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών | en_US |
dc.subject | τέχνη | en_US |
dc.subject | μορφές τέχνης | en_US |
dc.subject | περιβαλλοντική τέχνη | en_US |
dc.subject | environmental education | en_US |
dc.subject | art | en_US |
dc.subject | environmental art | en_US |
dc.title | Περιβαλλοντική εκπαίδευση με βάση την τέχνη στο νηπιαγωγείο : Απόψεις και πρακτικές εκπαιδευτικών | en_US |
dc.title.alternative | Art-based environmental education in kindergarten : Teachers' views and practices | en_US |
dc.type | BSc thesis | en_US |