dc.description.abstract | Βασικός σκοπός αυτής της διπλωματικής είναι να καλύψει ένα σημαντικό επιστημονικό κενό
που υπάρχει και αφορά την ταυτόχρονη και σε συνδυασμό διερεύνηση τριών κυρίως
παραγόντων: την επιστήμη του μάρκετινγκ σε σχέση με τον κλάδο της μόδας και τον ρόλο των
influencers στην εξέλιξή της. Δηλαδή, εάν και κατά πόσο το influencers μάρκετινγκ μπορεί να
καλύψει τις υπάρχουσες ανάγκες στο χώρο της μόδας, όπως και αν αυτοί έχουν να δώσουν
κάτι πιο 'φρέσκο' και σύγχρονο στο χώρο αυτό. Ακόμα, να επιβεβαιωθεί ή όχι αν η πανδημία
του Covid-19 επηρέασε, με οποιονδήποτε τρόπο και σε οποιοδήποτε βαθμό, την επιρροή των
influencers στους ακόλουθούς τους. Οι στόχοι επίσης που έχουν τεθεί και διερευνήθηκαν στην
παρούσα μελέτη αφορούν τα εξής θέματα: τον κλάδο της μόδας πριν και κατά τη διάρκεια του
Covid-19, τον ρόλο των influencers στην προώθηση των προϊόντων μόδας, τον ρόλο του
influencer μάρκετινγκ στη μόδα, και τέλος, τη χρησιμότητα των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης
(ΜΚΔ) και ποια είναι η σχέση τους με τους influencers της μόδας.
Είναι γεγονός πως, παρά την ύπαρξη των πολλών δυσμενών συνεπειών σε όλους τους κλάδους
της οικονομίας λόγω της πανδημίας που διαρκεί ήδη τρία έτη, η σύγχρονη τεχνολογία που
συναντάται στο ίντερνετ και ιδιαίτερα στα ΜΚΔ έχει δώσει πολλές ευκαιρίες στη βιομηχανία
της μόδας να συνεχίσει να επικοινωνεί και ν' αλληλοεπιδρά με τους καταναλωτές της και,
μέσω αυτών, να προωθούν χωρίς προβλήματα τα προϊόντα τους. Ο ρόλος των influencers, οι
οποίοι θεωρούνται οι ηγέτες της κοινής γνώμης, παίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο για την
προώθηση των προϊόντων μόδας, και επίσης, το influencer μάρκετινγκ προσφέρει πολλές
δυνατότητες και πλεονεκτήματα για τον ίδιο σκοπό. Συμπερασματικά θα μπορούσαμε να
πούμε, πως τα ΜΚΔ, οι influencers και το influencer μάρκετινγκ επιδρούν αθροιστικά και
θετικά στη διαφήμιση και την προώθηση των προϊόντων της βιομηχανίας της μόδας, και
παράλληλα όλα αυτά έχουν διαμορφώσει σε μεγάλο βαθμό τον παραδοσιακό τρόπο
λειτουργίας του μάρκετινγκ μόδας.
Στην έρευνα αυτή έλαβαν μέρος συνολικά 176 άτομα (128 – 72,7% γυναίκες και 48 – 27,3%
άντρες) οι οποίοι απάντησαν σε δύο ερωτηματολόγια, εκ των οποίων το πρώτο
συμπεριελάμβανε ερωτήματα με τα δημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων και κάποιες
άλλες γενικές ερωτήσεις, ενώ το δεύτερο αποτελείται από 24 ερωτήματα που σχετίζονται με
τα ΜΚΔ, το influencer μάρκετινγκ, τους influencers και τη μόδα, όπως και πως όλα αυτά
λειτουργούν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η μέθοδος δειγματοληψίας που επιλέχθηκε στην παρούσα έρευνα ήταν αυτή της
'δειγματοληψίας ευκολίας’ με ευρεία γεωγραφική διασπορά, ενώ ο τελικός αριθμός των
συμμετεχόντων ήταν 176 άτομα (128 – 72,7% γυναίκες και 48 – 27,3% άντρες) που απάντησαν
σε 2 ερωτηματολόγια που τους διανεμήθηκαν μέσω της Google Forms και των ΜΚΔ. Η έρευνα
διαπίστωσε, ότι πολλά άτομα αξιολογούν σημαντικό το έργο των influencers και έχουν
αισιόδοξη στάση απέναντί τους όσον αφορά την κάλυψη των αναγκών τους στο χώρο της
μόδας. Η πανδημία του Covid-19 τέλος, έδωσε ώθηση στο influencer marketing καθώς
αυξήθηκε η χρήση των ΜΚΔ, και κατά συνέπεια η απήχηση των influencers στους ακολούθους
τους. | en_US |