Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΚιμπρικτσή, Θεοδώρα
dc.contributor.authorKimpriktsi, Theodora
dc.date.accessioned2023-06-26T08:31:31Z
dc.date.available2023-06-26T08:31:31Z
dc.date.issued2023-05
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3679
dc.descriptionΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσηςen_US
dc.description.abstractΣτην εργασία αυτή καθώς και στην έρευνα που περιλαμβάνει, πραγματεύονται η ετοιμότητα και η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης της Ελλάδας, να διδάξουν Σεξουαλική Αγωγή. Τονίζει την αναγκαία συμβολή της Σεξουαλικής Αγωγής τόσο στην σωματική, όσο και στην ψυχική υγεία των μαθητών. Στο πρώτο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται ένα γενικό θεωρητικό πλαίσιο που ξεκινά από την Αγωγή Υγείας στην Ελλάδα, περνά στην επεξήγηση του τι είναι Εργαστήρια Δεξιοτήτων και πως αυτά συμβάλλουν στην Σεξουαλική Αγωγή και ολοκληρώνεται με την ενότητα της Σεξουαλικής Αγωγής, η οποία περιλαμβάνει τους σκοπούς και τους στόχους αυτής, καθώς και την ιστορική της αναδρομή τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ελλάδα. Επίσης, γίνεται αναφορά στους παράγοντες που παρεμποδίζουν την ανάπτυξη και την ένταξη της Σεξουαλικής Αγωγής στο σχολικό αναλυτικό πρόγραμμα και παρουσιάζεται η σημαντικότητα του ρόλου του εκπαιδευτικού στην επιτυχημένη διδασκαλία της Σεξουαλικής Αγωγής. Στο δεύτερο μέρος της εργασίας παρουσιάζεται η έρευνα που διεξήχθη, προκειμένου να μελετηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών και η ετοιμότητά τους απέναντι σε ζητήματα Σεξουαλικής Αγωγής. Τέλος, παρατίθενται τα αποτελέσματα της έρευνας, σύμφωνα με τα οποία το μεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν φαίνεται να έχουν θετική στάση απέναντι στην Σεξουαλική Αγωγή, ωστόσο, δεν αισθάνονται έτοιμοι να υποστηρίξουν διδακτικά αυτό το αντικείμενο. Όσοι εκπαιδευτικοί έχουν λάβει κάποια επιμόρφωση στην Σεξουαλική Αγωγή, επιβεβαιώνεται πως μπορούν να διδάξουν το αντικείμενο με μεγαλύτερη άνεση, σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς χωρίς αντίστοιχη επιμόρφωση. Συνεπώς, συμπεραίνουμε πως το σχολικό κλίμα χαρακτηρίζεται από προθυμία για να προστεθεί η Σεξουαλική Αγωγή στο αναλυτικό πρόγραμμα, ασχέτως της έλλειψης κατάρτισης των εκπαιδευτικών. Επιπλέον, παρατίθενται προτάσεις επέκτασης της έρευνας. __________________________________________________________________________________________________ _______________________________________________ This paper, as well as the research it includes, deals with the readiness and self-efficacy of teachers in Greece to teach Sexuality Education. It emphasizes the necessary contribution of Sexuality Education to both physical and mental health of students. In the first part of this paper, a general theoretical framework is presented, starting from Health Education in Greece, moving on to the explanation of what Skills Workshops are and how they contribute to Sexuality Education, and concluding with the section on Sexuality Education, which includes its purposes and objectives, as well as its historical review both in Europe and in Greece. Furthermore, reference is made to the factors that hinder the development and integration of Sexuality Education in the school curriculum, and the importance of the role of the teacher in the successful teaching of Sexuality Education is presented. In the second part of the work, the research conducted is presented, in order to study the views of teachers and their readiness in regards to Sexuality Education issues. Finally, the research results are presented, indicating that the majority of participating teachers seem to have a positive attitude towards Sexuality Education; however, they do not feel prepared to support teaching this subject. It is confirmed that educators who have received training in Sexuality Education can teach the subject with greater ease compared to teachers without equivalent training. Therefore, we conclude that the school environment exhibits a willingness to incorporate Sexuality Education into the curriculum, regardless of the lack of training among teachers. Furthermore, proposals for expanding the research are provided.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectσεξουαλική αγωγήen_US
dc.subjectεκπαιδευτικοίen_US
dc.subjectαυτοαποτελεσματικότηταen_US
dc.subjectsexuality educationen_US
dc.subjectteachersen_US
dc.subjectself-efficacyen_US
dc.titleΗ ετοιμότητα και η αυτοαποτελεσματικότητα των εκπαιδευτικών υποχρεωτικής εκπαίδευσης να διδάξουν Σεξουαλική Αγωγήen_US
dc.title.alternativeTeachers readiness and self-efficacy to teach Sexuality Educationen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record