Show simple item record

dc.contributor.advisorΠαπαδοπούλου, Πηνελόπη
dc.contributor.authorΖαχαρίου, Αφροδίτη
dc.contributor.authorZachariou, Afroditi
dc.date.accessioned2023-06-28T09:02:07Z
dc.date.available2023-06-28T09:02:07Z
dc.date.issued2023-06
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3707
dc.descriptionΠροπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνen_US
dc.description.abstractΟι διατροφικές επιλογές κατά την παιδική ηλικία συμβάλλουν καταλυτικά στην υγεία και στην ανάπτυξη όχι μόνο στο άμεσο, αλλά και στο μακρινό μέλλον. Ωστόσο, αυτές οι συνήθειες εκτός από την υγεία, επηρεάζουν σημαντικά και το περιβάλλον, γεγονός που τα παιδιά, αλλά και οι άνθρωποι γενικότερα, παραβλέπουν. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η διερεύνηση των απόψεων των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διατροφής. Η έρευνα διεξήχθη σε νηπιαγωγείο της Θεσσαλονίκης και συμμετείχαν ουσιαστικά 17 νήπια. Για τη συγκέντρωση των ερευνητικών δεδομένων επιλέχθηκε ποιοτική μέθοδος και πιο συγκεκριμένα πραγματοποιήθηκαν ατομικές συνεντεύξεις οι οποίες περιλάμβαναν ερωτήσεις σχετικές με τα ερευνητικά ερωτήματα, που αφορούσαν α) τις προτιμήσεις τους για συγκεκριμένα τρόφιμα, β) τις απόψεις τους σχετικά με το αν τα θεωρούν ωφέλιμα για την υγεία και γ) αν πιστεύουν πως η παραγωγή και η κατανάλωσή τους επηρεάζει το περιβάλλον. Από τα ερευνητικά αποτελέσματα προέκυψε πως η πλειοψηφία των συμμετεχόντων μπορούσε να αναγνωρίσει ποιες τροφές είναι ωφέλιμες για τον οργανισμό, αιτιολογώντας αυτήν τους την άποψη με λογικά κριτήρια, φανερώνοντας πως έχουν επίγνωση για απλά διατροφικά ζητήματα. Ωστόσο, παρατηρήθηκε δυσκολία στον εντοπισμό των περιβαλλοντικών επιπτώσεων, που μπορούν να προκληθούν από τις διατροφικές επιλογές, με ελάχιστα νήπια να μπορούν να αιτιολογήσουν τη γνώμη τους, θίγοντας περιβαλλοντικά θέματα. Όλες οι απαντήσεις των παιδιών και η αναλύσεις τους, παρατίθενται στο ερευνητικό τμήμα της εργασίας, με τη συνοδεία σχετικών διαγραμμάτων. Η έρευνα καταδεικνύει την ανάγκη για τροποποιήσεις και επαναπροσδιορισμό του περιεχομένου των εκπαιδευτικών προγραμμάτων Αγωγής Υγείας, ώστε να μπορέσουν τα παιδιά να εκτεθούν σε γνώσεις και εμπειρίες, όχι μόνο για ζητήματα που αφορούν τη διασφάλιση της ανθρώπινης υγείας, αλλά και για το πώς οι επιλογές των ανθρώπων, μπορούν να έχουν θετικό η αρνητικό αντίκτυπο στο περιβάλλον. _____________________________________________________________________________ Nutritional choices during childhood make a catalytic contribution to health and development not only in the immediate but also in the distant future. However, in addition to health, these habits also have a significant impact on the environment, a fact that children, and people in general, overlook. The aim of this study is to investigate the views of preschool children on the environmental impact of their diet. The research was conducted in a kindergarten in Thessaloniki and 17 kindergarten children participated. A qualitative method was chosen for the collection of research data and more specifically, individual interviews were conducted which included questions related to the research questions, concerning a) their preferences for specific foods, b) their views on whether they consider them beneficial for health and c) whether they believe that their production and consumption affects the environment. The research results showed that the majority of the participants could identify which foods were beneficial to the body, justifying this opinion with logical criteria, indicating that they were aware of simple nutritional issues. However, there was difficulty in identifying the environmental impacts that can be caused by dietary choices, with few toddlers able to justify their opinion by raising environmental issues. All children's responses and their analyses are presented in the research section of the paper, accompanied by relevant diagrams. The research demonstrates the need to modify and redefine the content of Health Education curricula to allow children to be exposed to knowledge and experiences, not only on issues related to ensuring human health, but also on how people's choices can have a positive or negative impact on the environment.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectδιατροφήen_US
dc.subjectπεριβάλλονen_US
dc.subjectαγωγή υγείαςen_US
dc.subjectnutritionen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjecthealth educationen_US
dc.titleΟι απόψεις των παιδιών προσχολικής ηλικίας για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της διατροφήςen_US
dc.title.alternativePreschool children's views on the environmental impact of nutritionen_US
dc.typeBSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record