dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία αναφέρεται στις γλωσσικές ποικιλίες και πιο συγκεκριμένα
στις γεωγραφικές καθώς και στην αποδοχή τους σε κοινωνικό και σχολικό επίπεδο.
Επίσης, εξετάζει τη θέση των διαλέκτων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα,
σύμφωνα με τη μελέτη των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας και της
Λογοτεχνίας του Γυμνασίου και του Λυκείου. Ακόμα, γίνεται αναφορά στα
πρόσφατα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία προωθούν την επαφή των
μαθητών με τις γεωγραφικές ποικιλίες. Παρόλα αυτά, αυτές εξακολουθούν να είναι
παραμερισμένες, κάτι που φαίνεται από τη μελέτη των σχολικών βιβλίων, στα οποία
η παρουσία των διαλεκτικών στοιχείων δεν είναι επαρκής. Τέλος, προτείνονται
τρόποι με τους οποίους θα ήταν δυνατόν να αξιοποιηθούν οι διάλεκτοι στο γλωσσικό
μάθημα, προβαίνοντας στη χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας, όπως του κριτικού
γραμματισμού καθώς και των πολυγραμματισμών.
___________________________________________________________________________
The present work refers to the linguistic varieties and more specifically to the
geographical ones as well as their acceptance at the social and school level. It also
examines the place of dialects in the Greek educational system, according to the study
of the textbooks of the Modern Greek Language and Literature of the Gymnasium and
Lyceum. Also, reference is made to the recent Analytical Study Programs, which
promote students' contact with geographical varieties. Despite this, they are still
sidelined, which can be seen from the study of textbooks, in which the presence of
dialectical elements is not sufficient. Finally, ways in which it would be possible to
make use of dialects in the language course are proposed, making use of new teaching
methods, such as critical literacy as well as polyliteracies. | en_US |