Show simple item record

dc.contributor.advisorΝτίνας, Κωνσταντίνος
dc.contributor.authorΚοκόλη, Θωμαή
dc.contributor.authorKokoli, Thomai
dc.date.accessioned2023-07-17T08:52:32Z
dc.date.available2023-07-17T08:52:32Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.urihttps://dspace.uowm.gr/xmlui/handle/123456789/3821
dc.descriptionΤίτλος Μεταπτυχιακού Προγράμματος: ΄''Επιστήμες της Αγωγής: Η Διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσαςen_US
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αναφέρεται στις γλωσσικές ποικιλίες και πιο συγκεκριμένα στις γεωγραφικές καθώς και στην αποδοχή τους σε κοινωνικό και σχολικό επίπεδο. Επίσης, εξετάζει τη θέση των διαλέκτων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τη μελέτη των σχολικών εγχειριδίων της Νεοελληνικής Γλώσσας και της Λογοτεχνίας του Γυμνασίου και του Λυκείου. Ακόμα, γίνεται αναφορά στα πρόσφατα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, τα οποία προωθούν την επαφή των μαθητών με τις γεωγραφικές ποικιλίες. Παρόλα αυτά, αυτές εξακολουθούν να είναι παραμερισμένες, κάτι που φαίνεται από τη μελέτη των σχολικών βιβλίων, στα οποία η παρουσία των διαλεκτικών στοιχείων δεν είναι επαρκής. Τέλος, προτείνονται τρόποι με τους οποίους θα ήταν δυνατόν να αξιοποιηθούν οι διάλεκτοι στο γλωσσικό μάθημα, προβαίνοντας στη χρήση των νέων μεθόδων διδασκαλίας, όπως του κριτικού γραμματισμού καθώς και των πολυγραμματισμών. ___________________________________________________________________________ The present work refers to the linguistic varieties and more specifically to the geographical ones as well as their acceptance at the social and school level. It also examines the place of dialects in the Greek educational system, according to the study of the textbooks of the Modern Greek Language and Literature of the Gymnasium and Lyceum. Also, reference is made to the recent Analytical Study Programs, which promote students' contact with geographical varieties. Despite this, they are still sidelined, which can be seen from the study of textbooks, in which the presence of dialectical elements is not sufficient. Finally, ways in which it would be possible to make use of dialects in the language course are proposed, making use of new teaching methods, such as critical literacy as well as polyliteracies.en_US
dc.language.isogren_US
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημώνen_US
dc.subjectγλωσσική ποικιλίαen_US
dc.subjectδιάλεκτος,en_US
dc.subjectεκπαιδευτικό σύστημαen_US
dc.subjectlinguistic varietyen_US
dc.subjectdialecten_US
dc.subjecteducational systemen_US
dc.title«Οι διαλεκτικές ποικιλκίες της νέας ελληνικής γλώσσας στο σχολέιο: Οι διδακτικές προτάσεις αξιοποίησης τους στα σχολικά εγχειρίδια της Β/μιας Εκπαίδευσης»en_US
dc.title.alternativeThe dialectal varieties of the modern Greek language at school: The didactic proposals for their utilization in the textbooks of secondary education"en_US
dc.typeMSc thesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record