dc.description.abstract | Η Στατιστική αποτελεί το επίκεντρο σε αρκετές δραστηριότητες του σύγχρονου ανθρώπου.
Η ανάγκη για την εφαρμογή της σε πολλούς τομείς γίνεται ολοένα και πιο εμφανής, καθώς
καθημερινά παρουσιάζονται στατιστικά δεδομένα. Πολιτικές δημοσκοπήσεις, οικονομικές
προβλέψεις, ιατρικές μελέτες, χρηματιστηριακές αναλύσεις και άλλα πολλά αποδεικνύουν έμπρακτα
την ανάγκη για την εκμάθηση του κλάδου αυτού των Μαθηματικών, μέσα από τη διδασκαλία της
Στατιστικής στους μαθητές από τα πρώτα στάδια της σχολικής τους διαδρομής.
Η παρούσα διπλωματική επιχειρεί να αναλύσει τις συχνότερες στατιστικές έννοιες που
διδάσκονται οι μαθητές καθ’ όλη τη σχολική διαδρομή τους, να μελετήσει τα εμπόδια που
εντοπίζονται κατά τη χρήση και την εφαρμογή τους, τα λάθη και τις παρανοήσεις που γίνονται και
να προσπαθήσει μέσα από μια πρωτότυπη διδακτική πρόταση με ιστορικό υπόβαθρο να βοηθήσει
τους διδασκόμενους να ξεπεράσουν όσο το δυνατόν τις δυσκολίες αυτές. Με την εμπλοκή της
Ιστορίας στη διδακτική διαδικασία, οι διδασκόμενοι έχουν τη δυνατότητα να παρατηρήσουν την
εξελικτική πορεία των εννοιών, να μελετήσουν τα εμπόδια που παρουσιάστηκαν σε όλη τη διαδρομή
τους και να μπορέσουν να οδηγηθούν σε μια βαθύτερη εννοιολογική κατανόηση των Στατιστικών
εννοιών και των εφαρμογών της
__________________________________________________________________________________
Statistics has been the focal point of several contemporary human activities. The need for its
application in many areas is becoming more and more apparent, as statistical data are presented daily.
Political polls, economic predictions, medical studies, stock market analysis and many more are the
practical proof that there is a necessity to learn the specific field of Mathematics, through the teaching
of Statistics to the students from the early stages of their university studies.
This study attempts to analyze the most common statistical concepts that students are taught
during their entire course, to study the obstacles identified in their use and application, the errors and
misunderstandings that occur and to try through a teaching proposal with a historical background to
help learners overcome these difficulties as much as possible. By involving History in the teaching
process, learners have the opportunity to observe the evolutionary course of concepts, to study the
obstacles which were faced and to be led to a deeper conceptual understanding of Statistical concepts
and its applications. | en_US |