dc.description.abstract | Η παρούσα εργασία διερευνά τρόπους συνεργασίας αλλά και προτάσεις, προκειμένου οι
οικογένειες των παιδιών με ειδικές ανάγκες και το σχολείο να έχουν τη δυνατότητα
σύμπλευσης σε μια δημιουργική αλληλεπίδραση και επικοινωνία. Παρά το γεγονός ο τι αυτή
η ταύτιση συναντά στο πέρασμά της ποικίλα εμπόδια και δυσκολίες, αυτοί οι δύο θεσμοί
οφείλουν να συναντηθούν ώστε να διαδραματίσουν τον θεμελιακό τους ρόλο στην ανάπτυξη
και εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ειδικότερα, εξετάζονται τα βασικά θεωρητικά και ερευνητικά δεδομένα και οφέλη από τη
συνεργασία σχολείου και οικογένειας, ο πολυδιάστατος ρόλος της οικογένειας και του
σχολείου ως δύο θεσμικών πυλώνων που έχουν μεταξύ τους μια κοινή πορεία πλεύσης. Αυτό
που επιδιώκει να προτείνει η εργασία εστιάζεται στο πως αυτά τα συστήματα θα μπορέσουν
να δώσουν την καλύτερη δυναμική τους ώστε να αντεπεξέλθουν σε ένα κοινό στόχο: τη
δημιουργία ενός σχολείου και μιας κοινωνίας για όλους και πώς ο σχολικός ηγέτης μπορεί να
κατευθύνει τα νήματα, ως συνδετική κινητήρια δύναμη, η οποία δίνει, τόσο στους
εκπαιδευτικούς όσο και στους μαθητές και στους γονείς τους, χώρο για να επεκτείνουν τις
δυνατότητές τους, σ’ ένα κλίμα διαλόγου, ισότητας, εμπιστοσύνης, συναδελφικότητας και
εκτίμησης, δημιουργώντας γόνιμες συνθήκες επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ του
σχολείου και των γονέων παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.
Τα αποτελέσματα της παρούσας έρευνας φανέρωσαν ότι ο σχολικός ηγέτης παίζει το
σημαντικότερο ρόλο στην κοινή πορεία σχολείου και γονέων και στην ύπαρξη της
εποικοδομητικής επικοινωνίας και συνεργασίας, εφόσον έχει όραμα και ασκεί ηγεσία και
επιρροή στην ομάδα του, όχι από θέσεις εξουσίας, αλλά από βαθιά ανθρώπινες σχέσεις. Η
ανάγκη για επικοινωνία και συνεργασία ανάμεσα στη σχολική ηγεσία και στους γονείς
παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες, κρίνεται απαραίτητη από την
πλειοψηφία των εκπαιδευτικών, αρκεί να αποσαφηνιστούν οι ρόλοι τους, αφού η αγαστή
συνεργασία και η αποτελεσματική επικοινωνία βοηθάει στην ολική ανάπτυξη των μαθητών μεειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες.The present paper examines ways of cooperation as well as proposals in order that families of children with special needs and schools may be presented with collaboration opportunities by means of creative interaction and communication. Despite the fact that this partnership encounters various obstacles and adversities in its course, the two aforementioned institutions ought to join forces so as to play their fundamental role in the development and education of
children with special educational needs. In particular, the areas examined are the basic theoretical and research data as well as the benefits deriving from the cooperation between schools and families, and the multidimensional role of families and schools as two institutional pillars sharing a common course of action. What this paper attempts to propose focuses on how these systems may manage to best utilize their dynamic in order to accomplish a mutual purpose; the creation of One School and One Society for All as well as an understanding of how a school leader may pull the strings as a conjunctive driving force which provides educators, students, and parents alike with the space required to expand their potential in an environment characterized by the
presence of dialogue, equality, trust, collegiality and esteem, generating advantageous
conditions for communication and cooperation between schools and parents of children with special educational needs and disabilities. The results of the present study have shown that the school leader plays the most important role in the common course of the school and parents and in the existence of constructive communication and cooperation, providing that s/he has vision and exercises leadership and influence in his/her group, not due to positions of power, but because of deeply human relations. The need for communication and cooperation between school leadership and parents
of children with special educational needs and disabilities is deemed necessary by the majority of teachers, as long as their roles are sufficiently specified, since cooperation and effective communication assists the overall development of students with special educational needs and disabilities. | el_GR |