Το νέο Πρόγραμμα Σπουδών της Νεοελληνικής Γλώσσας για την Α΄ Λυκείου (2011) και η Τράπεζα Θεμάτων (2014): συνύπαρξη ή αλληλοαναίρεση;
Abstract
Στην παρούσα εργασία έγινε μία προσπάθεια μελέτης δύο νέων εκπαιδευτικών μέτρων και της μεταξύ τους σχέσης, για να διαπιστωθεί αν και κατά πόσο μπορούν να συνυπάρξουν. Τη βάση αποτέλεσε το νέο Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα της Νέας Ελληνικής Γλώσσας της Α’ Λυκείου, που βρίσκεται σε ισχύ τα τελευταία χρόνια, και ακολούθησε η συγκριτική αντιπαράθεση των όσων προτείνονται σε αυτό με αυτά που προσφέρονται από την «Τράπεζα Θεμάτων», που εφαρμόστηκε ως ένας νέος τρόπος αξιολόγησης.
Μετά από λεπτομερειακή ανάλυση και αντιπαράθεση των δεδομένων και των ζητουμένων και των δύο περιπτώσεων καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι έχουμε δύο διαφορετικά ζητούμενα που οι διαφορές τους είναι εντονότερες και περισσότερες από τα κοινά τους σημεία ή – καλύτερα - κατά τύχη και εν μέρει σε ελάχιστες περιπτώσεις υπάρχει μία φαινομενική συμπόρευση. Στην πραγματικότητα διαπιστώσαμε ότι όχι μόνο ο νέος αυτός τρόπος αξιολόγησης δεν είναι συμβατός με το ισχύον Π.Σ. και δεν μπορεί να συνυπάρξει με αυτό, αλλά φτάνουμε στο σημείο της πλήρους αντίθεσης και αλληλοαναίρεσης
In the present project, an effort of studying two new educational measures and also their interrelationship was made in order to ascertain whether and to what extent they can coexist. The new School Curriculum for the subject of Modern Greek Language for A Class, Senior High School, which has been recently enforced, was treated as the basis, and a comparative juxtaposition followed, of concepts suggested in it with those offered by the Source, which was applied as a new way of assessment.
After a detailed analysis and juxtaposition of already given but also required facts of both cases, we came to the conclusion that there are two totally different matters of which their differences are louder and much more than their common points, or better yet, only by chance and partially in very few cases there is a seeming coexistence. Actually, we ascertained that not only is this new assessment method compatible with the current S.C. and it cannot coexist with it but we could claim that we have come to a point of a complete contrast and confutation of each other.