Show simple item record

dc.contributor.advisorΕπιβλέπων Καθηγητής: Νάκας Αθανάσιος
dc.contributor.authorΠαπακωστοπούλου, Παρασκευή
dc.contributor.otherΕξεταστικιή Επιτροπή: Ντίνας Κωνσταντίνος, Στάμου Αναστασία
dc.date.accessioned2016-10-06T09:00:17Z
dc.date.available2016-10-06T09:00:17Z
dc.date.issued2016-09-19
dc.identifier.other565 ΠΑΠ
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/389
dc.description.abstractΜε δεδομένο τον κεντρικό ρόλο που διαδραματίζει στη σημερινή εποχή η πολυτροπικότητα της «πληροφορίας» - που παράγεται με άλλα μέσα, όπως ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, και χρησιμοποιεί άλλα σημειωτικά συστήματα εκτός της γραφής, όπως είναι η εικόνα, το σχέδιο, το χρώμα - αλλά και ο εκδημοκρατισμός της γνώσης με τη βοήθεια του διαδικτύου, η εκπαίδευση δε νοείται πια ως η απλή, κανονιστική μετάδοση γνώσεων από τις μεγαλύτερες γενιές στις νεότερες, όπως την όριζε ο E. Durkheim κατά τον 19ο αιώνα. Σε ένα πλαίσιο αποδοχής της λογικής της πολυτροπικότητας, το σχολείο καλείται να εναρμονιστεί με τη διαφορετικότητα και να τη χρησιμοποιήσει ως πόρο μάθησης και ανάπτυξης στρατηγικών, προκειμένου ο μαθητής να μπορέσει να κατανοήσει, να χειριστεί και να παραγάγει κείμενα, που χαρακτηρίζονται από διαφορετικές επικοινωνιακές και κειμενικές συμβάσεις. Υπό το πρίσμα της προσέγγισης της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης και με στόχο την προώθηση της κριτικής σκέψης των μαθητών στο πλαίσιο της παιδαγωγικής του κριτικού γραμματισμού και των πολυγραμματισμών, η λογοτεχνία, με τον θαυμάσιο χειρισμό των λέξεων και τη γνώση του παιδικού λόγου, σε συνδυασμό με την ανατρεπτικότητα των νεολογικών σχηματισμών, που οδηγούν συχνά σε λεκτικά παιχνίδια με ευφάνταστους ενδογλωσσικούς συνειρμούς, προσφέρουν ένα ανεξάντλητο αποθεματικό για την ανάδειξη της μεταγλωσσικής λειτουργίας της γλώσσας στην καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία.Given the central role played nowadays by the multimodality of "information" - produced by other means, such as the computer and use of other semiotic systems apart from writing, such as a picture, drawing, color - and the democratization of knowledge with the help of internet, education is no longer considered as simple, regulatory knowledge transfer from the older generations to the younger, as stated by E. Durkheim in the 19th century. In the context of acceptance of the logic of multimodality, the school is invited to align with diversity and to use it as a resource of strategic learning and development in order the student to be able to understand, handle and produce texts, characterized by different communication and textual contracts. In the light of critical language awareness approach and in order to promote students' critical thinking within the pedagogy of critical literacy and Multiliteracies, literature, with excellent handling of words and knowledge of children's speech in conjunction with the subversiveness of Neologism formations, which often lead to verbal games with imaginative intra-lingual associations, offers an inexhaustible reserve for the emergence of metalinguistic function of language in the educational process.el_GR
dc.format.extent125 σ.
dc.language.isoελληνικήel_GR
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας. Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγώνel_GR
dc.subjectΦιλαναγνωσίαel_GR
dc.subjectΝεολογισμόςel_GR
dc.subjectΛεκτικά παιχνίδιαel_GR
dc.subjectΠολυγραμματισμοίel_GR
dc.subjectJoy of Readingel_GR
dc.subjectNeologismel_GR
dc.subjectWord gamesel_GR
dc.subjectLiteraciesel_GR
dc.titleΌψεις της νεολογίας στην παιδική λογοτεχνία: η διδακτική αξιοποίηση της σύμφυρσης και της επανετυμολόγησης στις δύο πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείουel_GR
dc.title.alternativeAspects of neologism in children's literature: didactic use of blending in the first two years of elementary schoolel_GR
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel_GR


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record