Ηγεσία, οργανωσιακή κουλτούρα και επαγγελματική ικανοποίηση εργαζομένων σε νοσοκομειακό οργανισμό
Abstract
Ο κλάδος της υγείας αποτελεί έναν ιδιαίτερα νευραλγικό τομέα της ανθρώπινης δραστηριότητας, διότι τα άτομα τα οποία απασχολούνται σε αυτόν, διότι έχουν να αντιμετωπίσουν μια σειρά προβλημάτων τα οποία πηγάζουν από τις ελλείψεις σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους όπως υποδομές, οργάνωση, υποστελέχωση τμημάτων κλπ. τα οποία και πρέπει να επιλύονται σε σύντομο χρονικό διάστημα. Ο τρόπος άσκησης ηγεσίας από τα υψηλότερα στρώματα της ιεραρχίας, έχει άμεσο αντίκτυπο στην ψυχολογία των εργαζομένων στους νοσοκομειακούς οργανισμούς, όπου πολλές φορές οι αποφάσεις που λαμβάνει ο διευθυντής δημιουργούν εσωτερικές συγκρούσεις, όταν αυτές δεν λαμβάνονται με γνώμονα τη δικαιοσύνη και την αξιοκρατία. Τυχόν λάθος χειρισμοί έχουν ολέθριες συνέπειες για τους εμπλεκόμενους, με αποτέλεσμα να οδηγούνται σε πτώση της παραγωγικότητάς του και σε βάθος χρόνου να αντιμετωπίζουν ψυχοσωματικά προβλήματα. Από την άλλη τα άτομα τα οποία βιώνουν σε υψηλό βαθμό ικανοποίηση από την άσκηση των επαγγελματικών τους καθηκόντων στο χώρο της υγείας, διαπιστώθηκε πως έχουν θετικές στάσεις απέναντι σε αυτήν. Έτσι, όσο περισσότερο καλυτερεύουν οι εργασιακές συνθήκες, τόσο περισσότερο μεγιστοποιείται η παραγωγικότητα και η αποδοτικότητα των εργαζομένων, έχοντας όφελος όχι μόνο ο οργανισμός αλλά και οι ασθενείς. Από την άλλη, η Οργανωσιακή Κουλτούρα που διέπει ένα νοσοκομειακό οργανισμό αντικατοπτρίζει τον τρόπο δράσης που αναπτύσσεται μέσα σε αυτόν αλλά και πως καλλιεργούνται οι σχέσεις μεταξύ των μελών, αποτελώντας κινητήριο μοχλό για την βιωσιμότητά του. Επιπλέον, συνθέτει μια ταυτότητα που είναι συλλογική παρέχοντας εξασφάλιση για τη μοναδικότητά του. Σκοπός της εργασίας είναι να διερευνηθεί ο ρόλος της ηγεσίας, της οργανωσιακής κουλτούρας και της επαγγελματικής ικανοποίησης των εργαζομένων σε νοσοκομειακό οργανισμό, καθώς και των επιμέρους διαστάσεων αυτών.