Ο εκπαιδευτικός ως μετασχηματιστικός ηγέτης στη σχολική τάξη
Abstract
Η εργασία παρουσιάζει πώς ένας εκπαιδευτικός μπορεί να συμπεριφερθεί στην τάξη ως μετασχηματιστικός ηγέτης. Να έχει δηλαδή τα προσόντα ενός ηγέτη που τον ακολουθούν ηθελημένα οι μαθητές και παίρνοντας ως έναυσμα τα προβλήματα και τις αλλαγές της σημερινής κοινωνίας να προσπαθήσει να μετασχηματίσει τους μαθητές και κατ’ επέκταση όλη την κοινωνία. Αρχικά παρουσιάζονται οι θεωρίες για την ηγεσία και τη διοίκηση και αναπτύσσονται οι τυπολογίες τους. Στη συνέχεια παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά της μετασχηματίζουσας μάθησης και τα χαρακτηριστικά ενός μετασχηματιστικού ηγέτη. Ακολουθεί η ερμηνεία της μετσχηματιστικής ηγεσίας γενικά και η εργασία προχωράει με τα στοιχεία που πρέπει να διέπουν έναν μετασχηματιστικό εκπαιδευτικό ηγέτη, καθώς και με τη συναισθηματική νοημοσύνη που αποτελεί σημαντικό κομμάτι της εκπαιδευτικής μετασχηματιστικής ηγεσίας. Η εργασία ολοκληρώνεται με τον τρόπο που πρέπει να συμπεριφέρεται ο εκπαιδευτικός μέσα στην τάξη αν θέλει να αποκαλείται μετασχηματιστικός ηγέτης και να συμβάλει στο μετασχηματισμό του εκπαιδευτικού συστήματος, αλλά και ολόκληρης της κοινωνίας.